برنامه‌های قرآنی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3936506
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی کرمان؛

برنامه‌های قرآنی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت کرمان از برگزاری تمامی برنامه‌های قرآنی مربوط به سالگرد شهادت سردار سلیمانی از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی این استان خبر داد.

مصطفی نیک‌ورز، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با مهم‌ترین رویدادهای پیش روی این اتحادیه، گفت: کرمان مزار سردار دل‌ها، سیدالشهدای مقاومت قاسم سلیمانی هست و از طرف دیگر نیز دیار کریمان محسوب می‌شود. از این رو ستادی به‌عنوان ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلمیانی تشکیل شده و قرار است تمامی برنامه‌های قرآنی دهه سالگرد ایشان از 13 تا 23 دی‌ماه از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمان انجام شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌هایی که قرار است در این دهه برگزار شود، بیان کرد: مسابقات آنلاین، روزانه، آفلاین، پویش ختم قرآن کریم و کرسی‌های تلاوت قرآن، از جمله برنامه‌های دهه سالگرد هستند که تمامی آن‌ها در فضای مجازی برگزار خواهند شد و سعی بر این است که مردم تمام کشور بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند. با توجه به وضعیت فضای مجازی و شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری حضوری برنامه‌ها نیست؛ بنا بر این تمامی برنامه‌ها در فضای مجازی و به صورت کشوری برگزار می‌شوند.

نیک‌ورز ادامه داد: مقدمه این اقدامات فراهم شده و در حال راه‌اندازی وب‌سایت پرقدرتی هستیم که تمامی برنامه‌ها در آن ارائه خواهد شد تا جامعه قرآنی کل کشور و همچنین ارادتمندان به سردار سلیمانی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. همچنین برای اولین بار قرار است بحث آموزش مجازی قرآن برای مؤسسات قرآنی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی در همین وب‌سایت راه‌اندازی شود که شامل آموزش مربیان، قرآن‌آموزان و تمامی آموزش‌های مرتبط با قرآن است. امیدواریم به مرور زمان تمامی مؤسسات با این روش بتوانند آموزش‌های مربوطه را به قرآن‌آموزانشان ارائه بدهند.

وی همچنین با اشاره به جلسات اتحادیه، اظهار کرد: جلسات به صورت مجازی و آنلاین طبق روال معمول خودش برقرار است و دیگر بعد مسافت باعث نمی‌شود که عده‌ای نتوانند در آن‌ها شرکت کنند. در حال حاضر 165 مؤسسه قرآنی، بالغ بر 500 خانه قرآن روستایی و شهری و بیش از 2 هزار جلسه قرآن در استان کرمان داریم. حدود 70 درصد مؤسسات قرآنی کرمان، خود را با آموزش مجازی وفق داده‌اند که البته شدت و ضعف دارد. امیدواریم هر چه زودتر ویروس منحوس کرونا ریشه‌کن شود و به روال عادی و طبیعی برگردیم. مؤسسات بنا به وضعیت و بودجه‌ای که داشته‌اند، از پیام‌رسان‌های سروش، ایتا، واتساپ یا سامانه‌ها و وبینارهای آنلاین استفاده کرده‌اند و آموزش قرآن‌آموزان را دنبال می‌کنند.

رکود سه‌ساله بیمه فعالان قرآنی

نیک‌ورز با اشاره به مشکلی که هم‌اکنون بسیاری از مؤسسات با آن درگیر هستند، بیان کرد: بیمه فعالان قرآنی مسئله‌ای قابل اهمیت است که باید به آن توجه کرد. نزدیک سه سال است که این بیمه به طور کلی تعطیل شده و حتی یک نفر از استان کرمان بیمه نشده است، حتی سال 95 نیز که قول بیمه 400 فعال قرآنی را به ما داده بودند، محقق نشد.

وی گفت: داشتن بیمه هم‌اکنون بزرگترین دغدغه‌ مربیان قرآن است. در وضعیت معیشتی حال حاضر که همه درگیر آن هستیم و قدرت خرید مردم پایین آمده، نیاز است که مربیان قرآنی چشم‌اندازی برای آینده داشته باشند، اما در عمل هیچ حمایتی از آن‌ها در بحث بیمه نشده است. قرآنیان را داخل بیمه صندوق اعتباری هنر قرار داده‌اند و آن‌ها را جزو هنرمندان محسوب کرده‌اند و صندوق مستقلی برای خودشان ندارند که این واقعاً ضعف است و حتماً باید رسیدگی شود و از طرف دیگر، سه سال است که همین هم اختصاص پیدا نکرده است.

انتهای پیام
captcha