گسترش نفوذ معنوی انقلاب مدیون تفکر بسیجی است / جای خالی جریان جهادی در عرصه اقتصادی و مدیریتی
کد خبر: 3936466
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
محمدکاظم انبارلویی:

گسترش نفوذ معنوی انقلاب مدیون تفکر بسیجی است / جای خالی جریان جهادی در عرصه اقتصادی و مدیریتی

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نقش تفکر بسیجی در زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی، گفت: گسترش نفوذ معنوی انقلاب نیز مدیون همین تفکر است و به همین سبب اندیشکده‌های غربی ایدئولوژی‌زدایی و انحراف در نیروهای وابسته به تفکر بسیجی را مهم‌ترین و مؤثرترین راهکار برای مقابله و تضعیف انقلاب و جمهوری اسلامی قلمداد می‌کنند.

محمدکاظم انبارلویی

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، به مناسبت هفته بسیج درباره ویژگی‌های تفکر بسیجی گفت:‌ تفکر بسیجی زاییده تفکر اسلامی و انقلابی است. این تفکر و پیروان آن خود را بدهکار اسلام، انقلاب اسلامی و مردم می‌دانند. از آغاز انقلاب اسلامی و از سال 1342 به این سو کسانی که در مساجد و هیئات مذهبی تربیت نبوی، علوی و حسینی پیدا کردند به چنین تفکری شناخته می‌شوند.

ایدئولوژی‌زدایی؛ راهکار دشمن برای انحراف تفکر بسیجی

وی افزود:‌ در کوران انقلاب اسلامی نیز این جوانان بسیجی به کمک مردم، محرومان و مستضعفان آمدند و در عین حال در صف اول تظاهرات برابر سرنیزه‌های حکومت پهلوی ایستادند و پس از انقلاب نیز در مأموریت‌های جهادی برای محرومیت‌زدایی و دفاع مقدس حضور پررنگی داشتند. در واقع جریان نیرومند مردمی همچنان انقلاب و آرمان‌های آن را زنده نگه داشته است.

انبارلویی اظهار کرد: به همین دلیل در اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های غربی از ایدئولوژی‌زدایی از انقلاب به عنوان راهکار مؤثر برای مقابله با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی سخن می‌گویند. منظور از ایدئولوژی‌زدایی این است که نیروهایی که در مکتب اسلام و قرآن تربیت شده‌اند و به نقش اسلام در حکومت و سیاست اعتقاد دارند، منحرف و تضعیف شوند و حربه آنها در درجه اول تهاجم فرهنگی است.

نقش تفکر جهادی در تقویت امنیت ملی

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه بیان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی در گام اول به خوبی استقرار یافته و دامنه نفوذ پیام خود را در منطقه و جهان گسترانده است. این گسترش نفوذ معنوی انقلاب مدیون تفکر بسیجی و انقلابی است و از دل آن تفکر جهادی متولد می‌شود. تفکر بسیجی اصلاً به این فکر نمی‌کند که حرکت انقلابی چقدر هزینه دارد بلکه معتقد به عمل به تکلیف است، زیرا اسلام و آموزه‌های دینی و دفاع از حریم ولایت را حق می‌داند و از طرفی این به معنی بی‌برنامگی، بی‌تدبیری و عدم سازماندهی در انجام مأموریت‌های انقلابی نیست. در واقع تفکر بسیجی عمل به تکلیف را با هوشمندی، برنامه‌ریزی و ایمان و توکل به خدا تلفیق می‌کند و نتیجه آن اقداماتی است که در داخل و خارج منجر به تأمین منافع ملی و افزایش امنیت ملی شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: بنابراین تا زمانی که این تفکر و این جریان زنده، پویا و پرتحرک است دشمنان اسلام با وجود تهاجم وسیع اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نه تنها نتیجه‌ای نمی‌گیرند، بلکه باعث باروری و شکوفاتر شدن این جریان می‌شوند. امروز جوانانی که در صحنه جهاد و استکبارستیزی قرار دارند بسیار مؤمنانه‌تر، خلاق‌تر و قدرتمندتر پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند و از روش‌ها و ابزارهای مختلف برای ارسال پیام‌های انقلاب و افشای چهره واقعی نظام سلطه و استکبار جهانی استفاده می‌کنند و این به خاطر برخورداری جوانان از علم و دانش در کنار ایمان و اخلاص است.

ناکارآمدی‌ها نتیجه بی‌توجهی به تفکر بسیجی است

انبارلویی درباره ارتباط ناکارآمدی‌های مدیریتی و مفاسد اقتصادی با بی‌توجهی به تفکر بسیجی گفت: دشمن از ابتدای انقلاب سعی کرده رهبران انقلاب و جریان بسیجی و جهادی را در حوزه جنگ نظامی محدود و محصور کند و بیشتر انرژی و توانایی این جریان را معطوف به این عرصه کند که نمونه آن ناآرامی‌های داخلی ابتدای انقلاب، دفاع مقدس و مقابله با جریان تکفیری و داعشی است. لذا بیشتر استعداد این جریان در جنگ سیاسی و نظامی به منصه ظهور رسیده است.

وی افزود: در جنگ اقتصادی و حضور در عرصه مدیریتی نیروهای کمتری از جریان بسیجی حاضر بوده‌اند و از طرفی جریان نفوذ به واسطه خلأ همین تفکر بسیجی در عرصه اقتصادی و مدیریتی، در نظام اقتصادی اخلال ایجاد می‌کند و با فسادآفرینی در نظام اقتصادی کشور اجازه نمی‌دهد که مردم رفاه و عدالت را در زندگی داشته باشند.

امید به ساخت دولت اسلامی با حضور نیروهای انقلابی 

انبارلویی ادامه داد: امیدوارم در گام دوم انقلاب ملت ایران با یک نهضت فکری برای پاسداشت حکمرانی اسلامی، در مسیر تمدن‌سازی اسلامی، به دولت اسلامی برسند. در چهل سال گذشته فاقد یک دولت اسلامی با کارگزارانی در تراز تربیت اسلامی بوده‌ایم و انتظار این است مردم در انتخابات 1400 زمینه انتخاب دولت اسلامی و شناسایی کارگزارانی در این تراز را فراهم کنند تا این دولت برخاسته از تفکر بسیجی مشکلات اقتصادی را از سر راه مردم ایران بردارد.

انبارلویی درباره ضعف عملکرد احزاب و گروه‌های سیاسی معتقد به انقلاب در تربیت نیروهایی با تفکر بسیجی و جهادی برای مدیریت کشور گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی دچار فرسودگی و پیری شده‌اند و نتوانسته‌اند با جوان‌سازی و پوست‌اندازی پابه‌پای انقلاب پیش روند و مدیران انقلابی و جهادی آینده را تربیت و برای به دست گرفتن مدیریت کشور هدایت کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در پایان اظهار کرد: در این میان نهادهایی مانند حوزه‌های علمیه، مساجد و هیئات مذهبی و جریانی که از میان مردم برخاسته‌اند به دنبال این مسئله بوده‌اند و الان هم نیروهای تربیت‌شده با تفکر بسیجی خروجی این نهادها هستند که موجب امیدواری به آینده کشور در چهل سال دوم انقلاب شده‌اند.

انتهای پیام
captcha