«مبارکه» معلم اخلاق بود
کد خبر: 3932109
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
علی غفاری در گفت‌وگو با ایکنا:

«مبارکه» معلم اخلاق بود

کارگردان سریال «بچه مهندس» گفت: بهترین توصیف از کریم اکبری مبارکه معلم اخلاق خواندن اوست. او به من درس اخلاق آموخت و به نوعی معلم من در این حوزه بود.

علی غفاری، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌‌وگو با ایکنا با بیان اینکه کریم اکبری مبارکه هنرمندی متعهد و مثال‌زدنی بود، گفت: وقتی خبر درگذشت این هنرمند را شنیدم باور نکردم که دیگر او را در میان خود نخواهیم داشت. وی انسانی به معنای کامل بود. وی هیچگاه دستخوش غرور و نخوت نشد و هر آنچه داشت برای مردم و ملت خود می‌خواست. من سجایای اخلاقی وی را بار‌ها پشت صحنه در برخورد با مردم مشاهده کردم و افسوس می‌خورم چرا دیگر در میان ما حضور ندارند.
وی افزود: من در سه فصل «بچه‌ مهندس» افتخار همکاری با این هنرمند ارزشمند را داشتم، اما جالب است بدانید همکاری با او برای من یک مزیت آشکار داشت. آن هم این‌که او به من درس اخلاق آموخت و به نوعی معلم من در این حوزه بود. وی بازنشسته آموزش و پرورش بود برای همین همیشه روحیه معلمی خود را حفظ کرده و در کار بازیگری نیز به آن متعهد بود.
این کارگردان تاکید کرد: از این به بعد، هر گاه در تلویزیون فیلم و سریالی از او پخش شود من غصه خواهم خورد، چون وی تنها یک بازیگر نبود او انسانی بی ادعا و مخلص بود. این بی‌ادعایی نیز از سر سجایای اخلاقی و حرفه‌ای نبود، بلکه وی در شرایطی که در بالاترین رتبه اخلاقیات قرار داشت، فروتنانه رفتار می‌کرد. همچنین وظیفه شناسی او را هیچگاه از یاد نخواهم برد. وی تعهدی که به انجام کارش داشت سبب می‌شد در هر شرایطی، سختی‌ها را تحمل کرده تا بتواند بهترین کارش را جلوی دوربین برد. برای مثال اگر او را ساعت ۵ صبح آفیش می‌کردم او چهار و نیم سر صحنه حضور داشت.
غفاری در پایان ابراز کرد: هنرمندانی نظیر کریم اکبری‌ مبارکه دیگر نخواهند آمد، البته بازیگران مطرح و ستاره بسیارند، اما بازیگرانی نظیر اکبری‌ مبارکه که اخلاقیات برایش بیش از هر چیزی مهم بود بسیار اندکند.
انتهای پیام
captcha