تداوم واکنش‌ها به اسلام‌ستیزی فرانسه/ از بیانیه انجمن مبلغان فلسطین تا واکنش پارلمان عربی
کد خبر: 3932097
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

تداوم واکنش‌ها به اسلام‌ستیزی فرانسه/ از بیانیه انجمن مبلغان فلسطین تا واکنش پارلمان عربی

واکنش نهادها و شخصیت‌های دینی و سیاسی جهان اسلام به اسلام‌ستیزی رئیس‌جمهور فرانسه و حمایت وی از هتک حرمت پیامبر(ص) همچنان ادامه دارد و در همین راستا، انجمن مبلغان فلسطین با صدور بیانیه‌ای هفت بندی، تحرک فوری برای مقابله با توهین مکرون به اسلام و رسول(ص) را خواستار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، انجمن مبلغان فلسطین، دیروز، 8 آبان‌ماه، توهین رئیس‌جمهور فرانسه به اسلام و پیامبر(ص) و تحریک احساسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمانان را دلیل آشکاری  بر انتقال توهین از اقدام فردی به دایره تصمیم‌گیری در دولت‌ دانست.

انجمن مبلغان فلسطین در بیانیه پایانی خود، خشم و محکومیت شدید خود نسبت به تجاوز آشکار و برنامه‌ریزی شده بالاترین نهاد رسمی فرانسه به نبی اکرم(ص) را ابراز داشتندز
 
انجمن مبلغان فلسطین در بند نخست این بیانیه تأکید کرد که اتخاذ روش توهین به اسلام و پیامبر (ص) و جریحه‌دار کردن احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان (توسط مکرون) دلیل روشنی بر آن است که این توهین از اقدامی فردی وارد دایره تصمیم‌گیری در دولت (فرانسه) شده است.

در بند دوم این بیانیه از کشورها و دولت‌های اسلامی خواسته شده تا موضعی قاطع مانند توقف روابط دیپلماتیک و اخراج سفرا فرانسه داشته باشند تا این اقدامات تکرار نشود.

انجمن مبلغان فلسطین در بند سوم این بیانیه، ملت‌های عربی و اسلامی به‌ویژه تجار و بازرگانان را به تحریم تولیدات و کالاهای فرانسوی و توقف واردات آن توسط کشورهای عربی و اسلامی فرا ‌خواند.

در بند چهارم این بیانیه نیز از علمای امت اسلام و مبلغان آن خواسته شده که به نقش روشنگرانه خود در تبیین رسالت پیامبر (ص) عمل کنند.

انجمن مبلغان فلسطین در بند پنجم این بیانیه تأکید کرد که یاری پیامبر (ص) نباید از طریق خشونت (عکس‌العمل مشابه و متقابل با اقدامات فرانسه) باشد و گرامیداشت باشکوه میلاد نبوی (ص)، خود باعث خشم دشمنان امت می‌شود.

در بند ششم این بیانیه هشدار داده شد که اقدامات سران غرب در اظهار دشمنی با اسلام تلاش برای بهره‌برداری از حالت سستی و ضعف امت اسلام در سایه مشغول بودن کشورهای عربی و مسلمان به نزاع‌های داخلی و جنگ‌هاست.

انجمن مبلغان فلسطین در بند پایانی و هفتم این بیانیه از تحریم کالاهای فرانسوی و اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی به این اقدام فرانسه قدردانی کرد.

واکنش پارلمان عربی
 
خبرگزاری فلسطینی «سما» نوشت: پارلمان عربی با صدور بیانیه‌ای پس از نشست خود در مقر اتحادیه عرب در قاهره، جامعه بین‌الملل را به جرم شناختن توهین به پیامبر (ص)، مسلمانان و اسلام فراخواند.
تداوم واکنش‌ها به اسلام‌ستیزی فرانسه/ از بیانیه انجمن مبلغان فلسطین تا واکنش پارلمان عربی
پارلمان عربی در این بیانیه نسبت به استمرار درباره نتایج فتنه‌انگیزی و کینه‌های دینی هشدار داد و از جامعه بین‌الملل، سازمان ملل و تمامی سازمان‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و پارلمان‌های جهان خواست که در مقابل توهین‌های مغرضانه به ساحت پیامبر اکرم (ص) بایستند و مانع از توهین به ادیان و پیامبران شوند.

 پارلمان عربی بر ضرورت احترام به احساسات و عقاید همه در جهان و تقویت فرهنگ تسامح و احترام به مقدسات و نمادهای دینی تأکید و سوءاستفاده از آزادی بیان و عقیده برای حمله به اعتقادات دینی را رد کرد.

رئیس جمهور تونس
 
پایگاه خبری «القدس العربی» نوشت: «قیس سعید»، رئیس جمهور تونس در پیامی به مناسب عید میلاد نبی اکرم(ص)، ارزش‌های والای دین اسلام را برشمرد و گفت: ما توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را نمی‌‌‌پذیریم.

وی ضمن اعلام مخالفت این کشور با توهین به پیامبر(ص) گفت: خداوند حضرت محمد (ص) را برای کامل کردن شرافت‌های اخلاقی و هدایت مردم مبعوث کرد.
تداوم واکنش‌ها به اسلام‌ستیزی فرانسه/ از بیانیه انجمن مبلغان فلسطین تا واکنش پارلمان عربی
تونس هم طی روزهای اخیر شاهد برپایی تجمعات و تظاهرات‌های متعدد علیه اسلام‌ستیزی فرانسه بود. شرکت‌کنندگان در این اعتراضات خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شده و پرچم فرانسه را آتش زدند.

شماری از سیاستمداران تونسی هم خواستار احضار سفیر فرانسه شدند تا مراتب اعتراض دولت تونس نسبت به اظهارات ماکرون در توهین به دین اسلام را به اطلاع وی برساند.
انتهای پیام
captcha