چگونگی برقراری ارتباط موفق در کتاب «ارتباطات رسانه‌ای در عمل»
کد خبر: 3931777
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

چگونگی برقراری ارتباط موفق در کتاب «ارتباطات رسانه‌ای در عمل»

کتاب «ارتباطات رسانه‌ای در عمل» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در حوزه علوم ارتباطات به شمار می‌آید که با رویکردی عمل‌گرا، چگونگی برقراری ارتباط موفق با رسانه‌ها را توضیح می‌دهد.

به گزارش ایکنا، «ارتباطات رسانه‌ای در عمل» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در حوزه علوم ارتباطات به شمار می‌آید. این‌کتاب نوشته «جودیت ریجوی» و با ترجمه مهدخت بروجردی علوی و علی فرقانی (از اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی) روانه بازار نشر شده است. این کتاب که چاپ دوم آن در اختیار دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه رسانه قرار گرفته مشتمل بر ۱۲ فصل و زیرمجموعه‌های متعددی است. در این اثر به فعالیت روابط عمومی‌ها در حوزه خصوصی‌سازی پرداخته شده است.
 
آن‌طور که مؤلف کتاب در پیشگفتار آن نوشته، ارتباطات رسانه‌ای در عمل یک کتاب کاربردی است. کتابی با مثال‌های واقعی از خوب و بد و مطالبی که به طور مرتب برای نویسنده آن در ارتباط با تجربه‌های سازمانی روابط عمومی‌ها ارسال می‌شود. هر بخش از کتاب شامل یک فعالیت خاص است که با جزئیات مهم از رویدادهای واقعی در خصوص ‌چگونگی نوشتن بیانیه، برنامه‌ریزی برای بازدید از یک سازمان، تهیه نوارها و ویدئوهای رادیو - تلویزیونی و چک لیست‌های نهایی تشریح شده است. «‌جودیت ریجوی» در این کتاب تأکید خاصی بر اهمیت فزاینده ارتباطات الکترونیک دارد.
 
به گفته وی استفاده از رایانه، اسکنر، مودم و ماهواره نه تنها ارتباطات را سرعت می‌بخشند بلکه باعث می‌شود دفترتان جایی باشد که شما هستید. امروزه رادیو و تلویزیون به طور جدی رسانه‌های چاپی را تهدید می‌کنند، اما کارگزاران روابط عمومی‌ها از پتانسیل‌های این رسانه‌ها بخوبی استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل است که نویسنده بخشی از کتاب را به داشتن رویکردی فعال برای داشتن پوشش رادیو- تلویزیونی اختصاص داده است. چاپ دوم این کتاب در ۲۰۴ صفحه از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 
نویسنده در این کتاب در رویکردی عمل‌گرا، چگونگی برقراری ارتباط موفق با رسانه‌ها را توضیح می‌دهد. این توضیح در دوازده بخش صورت می‌گیرد. هر بخش شامل یک فعالیت خاص است که با جزئیات برگرفته از رویداد‌های واقعی درباره چگونگی نوشتن بیانیه، برنامه‌ریزی برای بازدید از یک کارخانه، تهیه نوار‌ها و ویدئو‌های رادیویی و تلویزیونی، انواع نشست‌های مطبوعاتی و بودجة آن، چگونگی ارسال پیام به رسانه‌ها، طراحی چک لیست‌های اولیه و نهایی برای رویداد‌های مختلف و ... شرح داده می‌شود.
 
 
چگونگی برقراری ارتباط موفق در کتاب «ارتباطات رسانه‌ای در عمل»
 
هر بخش از کتاب با خلاصه‌ای از محتوای بخش و عنوان‌های پوشش داده شده پایان می‌پذیرد. همچنین در کتاب بر اهمیت فزاینده ارتباط الکترونیک و استفاه از رایانه، اسکنر، ماهواره و... در پیشرفت فناوری اطلاعات و عملکرد رسانه‌ها اشاره می‌شود.
انتهای پیام
captcha