جزئیات طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم / اعطای جوایز نقدی به 342 نفر
کد خبر: 3929969
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
حجت‌الاسلام شفیعی تشریح کرد:

جزئیات طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم / اعطای جوایز نقدی به 342 نفر

دبیر اجرایی طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم، ضمن تشریح جزئیات این طرح قرآنی، از اعطای جوایز نقدی به 342 نفر از برگزیدگان در آزمون‌‎های این طرح خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، دبیر اجرایی طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با شیوه‌ اجرای این طرح قرآنی اظهار کرد: پس از گفت‌وگوهایی که میان حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز  انجام شد، اجرای این طرح قرآنی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد تفسیر قرآن کریم در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان دارالقرآن الکریم نیز به عنوان دبیرخانه این طرح قرآنی نسبت به اجرای آن اقدام کرده است، گفت: در استان‌های مختلف کشور نیز ستاد و دبیرخانه مربوطه تشکیل شده تا در گام نخست، نسبت به اجرای طرح آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم اقدام کرده و در گام‌های بعدی نیز در رابطه با فعالیت‌های تکمیلی طرح تصمیم‌گیری شود.

شفیعی بیان کرد: این طرح قرآنی با هدف نشر و ترویج ترجمه، تفسیر، مفاهیم و فرهنگ غنی قرآن کریم و نیز آموزش، ترغیب و ترویج ارتقای مبانی معرفتی، اخلاقی و تربیتی گروه‌های هدف مبتنی بر آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) و نیز گسترش و تقویت گفتمان قرآنی بر اساس اندیشه‌ها و تأکید و تصریح امامین انقلاب اجرایی شده است.

دبیر اجرایی طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم ادامه داد: با عنایت به تأکید ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ضرورت بسط و گسترش آموزه‌ها و معارف انسان‌ساز قرآن کریم در سطح جامعه به‌ویژه در بین کارکنان و سرمایه‌های انسانی مرتبط با سازمان، گام نخست طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم در قالب مطالعه کتب تفسیر و برگزاری مسابقه، همزمان با فرارسیدن ماه ربیع با محوریت سوره‌های مبارکه لقمان، فجر، حجرات نور و محمد(ص) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح قرآنی ویژه روحانیون مستقر، مبلّغان و مبلّغات، امامان محله، پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی کارکنان سازمان تبلغیات اسلامی، حوزه هنری، سازمان دارالقرآن و مدیران مدارس صدرا به همراه همسران و فرزندان بالای 15 سال ایشان در سراسر کشور تدارک دیده شده است.

شفیعی با بیان اینکه ثبت نام در این طرح قرآنی تا روز دهم آبان‌ماه در سامانه مبشّران انجام می‌شود، تصریح کرد: آزمون‌های طرح نیز به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه مبشّران طی نیمه دوم آبان‌ماه برگزار خواهد شد. همچنین، منابع مسابقه نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تبلیغات، پایگاه‌های تلاوت و مبشران بارگذاری شده است.

دبیر اجرایی طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم با بیان اینکه در پایان برگزاری این آزمون‌ها نیز به تعداد 342 نفر از نفرات برتر جوایز نقدی (به قید قرعه) اعطا می‌شود، اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده، حدود 15 هزار نفر واجد شرایط شرکت در این طرح قرآنی در خانواده سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

انتهای پیام
captcha