همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 3929061
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، ۲۷ مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، امروزه با توجه به پیشرفت‌های گسترده هوش مصنوعی، می‌توان از آن در حل برخی از مسائل دشوار یا پرهزینه در علوم اسلامی بهره گرفت و با صرفه‌جویی در وقت و همچنین افزایش دقت، گام بلندی در جهت پیشرفت این علوم برداشت. به علاوه با به‌کارگیری ابزار قدرتمندی همچون هوش مصنوعی از سوی محققان، دریچه‌های تازه‌ای از مسائل جدید علمی گشوده خواهد شد.

گستردگی موضوعات، مبانی و اطلاعات متعدد، عدم امکان عملی التفات همه جانبه به تمام علوم دینی در یک لحظه، ضرورت جست‌وجوی عمیق و دقیق و هوشمند در میان کتب و … از مواردی هستند که به روشنی بر ضرورت توجه به حضور هوش مصنوعی در مسیر استنباط علوم اسلامی حکم می‌کنند.

بی‌تردید این اقدام نیز همچون سایر اقدامات علمی - اجتماعی باید آسیب‌شناسی شود و گام‌های دقیق و مطمئنی برای زمینه‌سازی این حضور فراهم شود، ولی لزوم شناخت آفات و آسیب‌ها و مقابله‌ با آن‌ها، منافاتی با ضرورت حرکت به سمت استفاده از این ابزار قدرتمند در راه تولید علوم اسلامی ندارد.

در همین راستا، اولین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی به‌ منظور هم‌افزایی و تبیین بیشتر اهداف و توانایی‌ها، برگزار خواهد شد تا با گردهمایی صاحب‌نظران علوم حوزوی و دانشگاهی، علاوه بر شناخت ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها، زمینه‌های هر چه بهتر این خیزش محقق شود.

این همایش با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دانشگاه علم و صنعت ایران و مؤسسه اشراق و عرفان، ۲۷ مهر ۱۳۹۹ در مدرسه علمیه معصومیه سلام الله علیها در قم برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha