توزیع هزاران دستبند شناسایی میان زائران کودک و سالمند در اربعین + عکس
کد خبر: 3928089
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

توزیع هزاران دستبند شناسایی میان زائران کودک و سالمند در اربعین + عکس

آستان مقدس عباسی هزاران دستبند شناسایی برای توزیع میان زائران کودک و سالمند جهت محافظت از آنان و سهولت دستیابی به این افراد در صورت گم شدن عرضه کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی الکفیل عراق، عدنان بديوی، از مسئولان انبار آستان مقدس عباسی در این باره اظهار کرد: این بخش برنامه‌های متعددی را در مراسم اربعین اجرا می‌کند و انجام برخی اموری را که در ارائه خدمات به زائران سهیم است، به عهده دارد. از جمله این اقدامات چاپ دستبندهای شناسایی است که از طریق مراکز مستقر در همه محورهای این شهر(نجف، بابل، بغداد) میان کودکان و کهنسالان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: این دستبندها عبارت است از یک قطعه پلاستیکی سبک با قابليت استفاده آسان که بر روی قسمتی از آن نام دارنده آن خواه کودک باشد یا سالمند و يا ناتوانان و دیگر افرادی که ترس از گمشدنشان وجود دارد به همراه شماره تلفن خویشاوندانشان نوشته می‌شود تا در صورت گم شدن بتوان از این طریق از آنان اطلاع کسب کرد.

بدیوی تصریح کرد: این مکانیزم به لطف اطلاعات ثبت شده بر روی دستبند در بازگرداندن بسیاری از کودکان به خانواده‌هایشان کمک کرده است.

وی اظهار  کرد: این دستبندها در مراکز گمشدگان و مفقودان وابسته به آستان مقدس عباسی توزیع شده است و تیم‌هایی از بخش ما و داوطلبان در توزیع آن نظارت دارند. همچنین این دستبندها در اختیار مراکز هدایت گمشدگان و مفقودان مستقر در مسیرهای خارجی منتهی به شهر کربلای معلی و مسیرهای داخلی شهر قرار گرفته است.

این طرح با تحسین زائران روبه‌رو شده و آنها از مسئولان و دست اندرکاران این طرح قدردانی کردند.

انتهای پیام
captcha