برخی قوانین نیازمند احیا و بروزرسانی است
کد خبر: 3928012
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
رییس شورای شهر بیرجند:

برخی قوانین نیازمند احیا و بروزرسانی است

رییس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه امروز در مورد برخی مصادیق قضایی استدعای پیگیری داریم، افزود: امروز شاهد انباشت قوانین متعدد هستیم که نیازمند احیا، بروزرسانی و تنقیح قوانین هستیم.

برخی قوانین نیازمند احیا و بروزرسانی استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ابراهیم تقی زاده، رییس شورای شهر بیرجند امروز ۱۶ مهرماه در شورای اداری خراسان جنوبی با حضور رئیس قوه قضائیه و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ارائه رهنمودهای لازم از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و استاندار و تیم اجرایی ایشان، اظهار کرد: استاندار خراسان جنوبی با تلاش بی وقفه خود باعث ایجاد تحولات و توسعه همه جانبه در تمامی ابعاد در استان شده است.

وی با بیان اینکه امروز در مورد برخی مصادیق قضایی استدعای پیگیری داریم، افزود: امروز شاهد انباشت قوانین متعدد هستیم که نیازمند احیا، بروزرسانی و تنقیح قوانین هستیم.

رییس شورای شهر بیرجند بیان کرد: صدور برخی بخشنامه‌ها تسهیل‌کننده و گره‌گشا است؛ در بخشی از آنچه که مربوط به حوزه کاری ماست و نقش منتخبین شوراها، اختیارات اندکی را در قانون مشاهده می‌کنیم که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

تقی زاده با اشاره به انسجام موجود در خراسان جنوبی، افزود: تلاش قوه قضائیه برای رونق اقتصادی بر کسی پوشیده نیست که امیدواریم این آهنگ در استان توسعه خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از هزینه‌های عواید ناشی از مزایده‌، امروز در استان صرف پروژه‌های اقتصادی می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم کمیسیون‌های ماده واحده و برخی از قوانین مورد احیا قرار گیرد.

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف نیز در این جلسه اظهار کرد: عملکرد مثبت آیت‌الله رئیسی باعث افزایش امید به کارآمدی مدیریت فقهی و دینی در نظام اسلامی شده است.

وی با تقدیر از حضور میدانی رییس قوه قضائیه در بین مردم‌، افزود: اطاله دادرسی و هزینه‌های سنگین دادرسی، از جمله مهم‌ترین مشکلات مردم در استان است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با بیان اینکه مردم نسبت به مشکلات اقتصادی نگرانند، تصریح کرد: در کمتر از یک ماهی که به زمان انتخابات آمریکا باقی مانده است، آمریکایی‌ها دنبال برگ برنده در کشورهایی مانند ایران هستند.

خسروی با اشاره به پهناور بودن خراسان جنوبی، ادامه داد: مردم این استان هرساله رتبه اول کمک به بازسازی عتبات عالیات را دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بحث ناتمام زمین‌های پادگان است که لازم است هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، ادامه داد: لازم است نگاه ویژه به سازمان زندان‌ها صورت گیرد چرا که بودجه سال گذشته این سازمان ۳۷ میلیارد تومان بوده که امسال با وجود تورم ۳۴ میلیارد تومان شده است.

وی با بیان اینکه برخی از شهرهای استان سازمان ثبت اسناد ندارند، یادآور شد: مشکل دیگر این است که منابع ناشی از کشف مواد مخدر از استان به کشور واریز شده که تنها ۳۰ میلیون تومان به استان داده شده است.

انتهای پیام
captcha