افزایش سرقت‌های خرد در خراسان جنوبی
کد خبر: 3926170
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش سرقت‌های خرد در خراسان جنوبی

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی از افزایش سرقت‌های خرد در استان خبر داد و گفت: مردم با یک اطمینان کاذب، نسبت به حفاظت از اموالشان سهل‌انگاری می‌کنند که این موضوع وقوع سرقت را آسان می‌کند.

افزایش سرقت‌های خرد در خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، غلامرضا حسینی، امروز 8 مهر در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از سرقت استان گفت: در حال حاضر سرقت‌های خرد در سطح استان افزایش یافته و باند سرقتی که در روزهای اخیر دستگیر شد تاکنون به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی از افزایش سرقت‌های خرد در استان خبر داد و گفت: مردم با یک اطمینان کاذب، نسبت به حفاظت از اموالشان سهل‌انگاری می‌کنند که این موضوع وقوع سرقت را آسان می‌کند.

وی علت وقوع بسیاری از سرقت‌ها را سهل انگاری مالباختگان به عنوان مالکان اموال عنوان کرد و افزود: آگاه‌سازی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه و همچنین آموزش اصناف از جمله راهکارهای مهم پیشگیری اجتماعی از سرقت است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه روزانه ۱۰ تا ۱۵ فقره سرقت خودرو در استان انجام می‌شود، گفت: متاسفانه طبق بررسی‌های انجام شده در یک شبانه روز حدود ۹ هزار خودرو در سطح شهر بیرجند بدون احتیاط و رعایت موارد ایمنی رها شده که همین امر خود موجب وسوسه سارقان می‌شود.

وی ادامه داد: ما در پلیس آگاهی وقتی سایت‌های فروش اموال مسروقه را پیگیری می‌کنیم، درمی‌یابیم که ip و سرور آن در کشورهای دیگر است که پیگیری‌های ما را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به فروش اموال مسروقه در فضای مجازی گفت: در فضای مجازی ما زیر ساخت کافی نداشته و تنها تغذیه کننده هستیم که این موضوع آسیب‌های فراوانی را به ما وارد می‌کند.

حسینی با اشاره به اینکه بیشتر سرقت‌های خرد بدلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و حفاظت فیزیکی توسط مالکان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: رها کردن مجرم بعد از خروج از زندان از دیگر مشکلات افزایش سرقت در جامعه است که نصب دوربین‌های مدار بسته در کشف جرم و دستگیری مجرم کمک قابل توجهی به پلیس می‌کند. 

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: برقراری و ایجاد امنیت و پیشگیری از سرقت‌ها در استان علاوه بر پلیس و دستگاه قضایی مشارکت جدی مردم، دستگاه‌ها و سازمان‌ها را می‌طلبد.

حسینی با هشدار به سرقت مصالح ساختمانی از ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهر، یادآورشد: صاحبان ساختمان‌های نیمه کاره موارد ایمنی و نصب دوربین مداربسته برای جلوگیری از سرقت اموال خود را رعایت کنند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی یادآور شد: افراد باید از خرید ضایعات از کسانی که نمی‌شناسند خودداری کنند چرا که احتمال مسروقه بودن آن وجود دارد.

انتهای پیام
captcha