دل بر آب و آتش زدن
کد خبر: 3925868
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

دل بر آب و آتش زدن

یک آتش‌نشان بیرجندی گفت: بارها پیش آمده پس از ساعت‌ها غواصی، دل بر آتش زده‌ایم و با جان و دل این کار را انجام داده‌ایم چراکه برایمان در آن لحظه‌ها بیش از هر چیز حفظ جان انسان‌ها مهم است، اصلی که در اسلام و قرآن بسیار بر آن تاکید شده است.

دل بر آب و آتش زدنمحمود قویدل، یک آتش‌نشان بیرجندی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بیش از ۱۲ سال است که در حوزه آتش‌نشانی فعالیت دارم و از اینکه بخشی از زندگی‌ام را خدمت به مردم تشکیل می‌دهد، بسیار خرسندم.

وی با بیان اینکه قبل از شروع آتش نشانی نیز در زلزله‌های شهرهای مختلف به امدادرسانی مشغول بودم، افزود: زندگی با این حس که می‌توانی دستی که به تو نیاز دارد را بگیری، حسی پر از آرامش را به همراه دارد.

او که در کنار شور آتش نشانی به دستگیری از محرومان در مناطق محروم استان نیز مشغول است، گفت: آتش نشانان تمام زندگی خود را وقف مردم می‌کنند تا مردم در آرامش باشد.

این آتش نشان ادامه داد: در طبیعت هر موجود زنده‌ای زندگی خود را وقف دیگران می‌کند، درخت میوه می‌دهد اما از آن میوه سهمی ندارد و رودخانه خود از آب خود نمی‌خورد؛ این قانون طبیعت است که برای دیگران زندگی کنی، چه خوب است که ما انسان‌ها نیز کمی از این قانون پیروی کنیم و همدل‌تر باشیم.

قویدل بیان کرد: روزهایی که در حادثه‌ای یک فرد نجات پیدا می‌کند و لبخند بر لبان و اشک از گونه‌هایش جاری می‌شود، مهم‌ترین روزهای زندگی من را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: من همکاران بسیاری را در حین کار از دست داده‌ام، همکارانی که برای نجات جان دیگران دل بر آتش زده‌اند، افراد را نجات داده و خود دست از این دنیا کشیده‌اند.

این آتش نشان بیان کرد: بارها پیش آمده پس از ساعت‌ها غواصی، دل بر آتش زده‌ایم و با جان و دل این کار را انجام داده‌ایم چراکه برایمان در آن لحظه‌ها بیش از هر چیز حفظ جان انسان‌ها مهم است، اصلی که در اسلام و قرآن بسیار بر آن تاکید شده است.

قویدل ادامه داد: کمتر شغلی را می‌توان یافت که پس از هر بار زنگ زدن و ماموریت رفتن گاهی این حس در دلت پیش می‌آید که دیگر هیچ‌گاه خانواده و عزیزانت را نخواهی دید و این به آن معنی است که آتش‌نشانی شغلی است که حتی با درآمد زیاد هم قابل مقایسه نیست، این شغل تنها عشق و علاقه است.

وی ادامه داد: آتش نشانان همواره نشان داده‌اند که همیشه در راه خدمت به مردم آماده‌اند، اما متاسفانه گاهی بی مهری‌ها و کم توجهی‌هایی از حیث حقوق و دستمزد و موارد دیگر به این قشر صورت می‌گیرد.

این آتش نشان بیان کرد: آتش‌نشانی شغل پرریسکی است، اما گاهی مردم و دستگاه‌ها با کم توجهی‌هایشان این ریسک را افزایش می‌دهند؛ مردم باید توجه داشته باشند همواره باید وسایل ایمنی و اطفای حریق در هر ساختمانی وجود داشته باشد.

قویدل اظهار کرد: چیدمان نامناسب و تغییر کاربری ساختمان‌ها نیز این ریسک را افزایش می‌دهد، ریسکی که تمام خطرات را ابتدا متوجه آتش‌نشان و سپس متوجه خود مردم می‌کند.

وی افزود: وقتی کودک یک خانواده را به آغوش مادر برمی‌گردانی یا وقتی که تمام سرمایه یک بازنشسته را از دل آتس نجات می‌دهی، تمام این بی توجهی‌ها و بی مهری‌ها را از یاد برده و انگار روی ابرها و در محضر خداوند قدم می‌زنی.

این آتش‌نشان تصریح کرد: در این مواقع است که حضور خدا را بیشتر احساس می‌کنی، حضوری که به تو قوت می‌دهد تا دستی را از میان آتش بگیری یا فریاد دردی را به شادی بدل کنی.

قویدل ادامه داد: آتش‌نشانان با جان و دل در ماموریت‌های خود حاضر می‌شوند، هنگام ساعت‌ها حضور در کوهستان، روزهای پیدا کردن فردی در آب و روزهایی که در دل آتش هستیم، همواره خود را جای نزدیگان این افراد حادثه دیده می‌گذاریم و این امر به ما قوت می‌دهد برای تلاش کردن با دل و جان و تمام توان.

وی از مردم خواست تا برای حفظ جان خود هم که شده همواره اصول ایمنی را در ساخت و سازها رعایت و اصول حفاظتی را در تمام اقدامات خود از یاد نبرند.

انتهای پیام
captcha