کمک به حل مشکلات زیرساختی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3922737
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

کمک به حل مشکلات زیرساختی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نگاه ویژه استاندار به حوزه آموزش و پرورش خبر داد و گفت: رایانه‌های بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی به کارگاه‌های هنرستان‌های سطح استان واگذار می‌شود.

کمک به حل مشکلات زیرساختی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر خوش خبر، امروز ۲۳ شهریور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: آموزش و پرورش، محور اصلی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی است، به همین جهت مورد عنایت ویژه شخص استاندار قرار دارد.

وی تصریح کرد: با تقویت آموزش و پرورش می‌توان به تحکیم پایه‌های توسعه در همه زمینه‌ها کمک کرد، به همین دلیل آموزش و پرورش و رفع نیازهای این حوزه نیازمند نگاه ویژه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ضمن مطلوب خواندن اقدامات صورت گرفته در اجرای پروژه بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور، یادآور شد: همه حوزه‌ها باید در راستای رفع مشکلات موجود به ویژه در شرایط فعلی، آموزش و پرورش را همراهی کنند تا دانش‌آموزان بتوانند در کمال سلامت و امنیت خاطر در کلاس درس حضور پیدا کنند.

خوش خبر با اشاره به شیوه‌های آموزشی تعریف شده برای سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: مشکلات شبکه شاد باید در اسرع وقت مرتفع شود تا دانش‌آموزان و معلمان بتوانند هر چه بهتر از این ظرفیت، بهره برداری کنند.

وی از معرفی ۱۶۰۰ دانش آموز کم بضاعت به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات کم بهره خرید تبلت یا گوشی هوشمند گفت و افزود: شرایط بهره مندی همه دانش‌آموزان از امکانات آموزشی باید فراهم شود تا هیچ کسی از تحصیل بازنماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از طرح آبا - طرح آموزش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل - گفت و با اشاره به آمارهای عنوان شده از
۸۴۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل یا ترک تحصیل کرده استان در دوره‌های اول و دوم متوسطه، اظهار کرد: با فراهم آوردن شرایط لازم در استفاده از فضای مجازی، شبکه شاد، تلویزیون، ظرفیت نهادهای حمایتی و حتی تأمین تجهیزاتی همچون تبلت و گوشی هوشمند باید فرصت بازگشت این افراد به کلاس‌های درس و ترغیب آنها به ادامه تحصیل فراهم شود.

خوش خبر به تجربه سیستان و بلوچستان به عنوان استان  پایلوت مجری طرح آبا اشاره کرد و گفت: با استفاده از تجربه این استان و احصاء و بازشناسی ضعف‌های موجود و موانع پیش روی کار، می توان از تکرار موارد انحرافی جلوگیری کرد و  راندمان کار را بالا برد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و نگرانی برخی از خانواده‌ها از حضور فرزندان خود در کلاس‌های درس، بهتر این است که کار را از یک منطقه که بیشترین فراوانی دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را دارد، شروع کنیم تا وضعیت استقبال افراد از کلاس‌ها احصا شود و در صورت مطلوب بودن شرایط، کلاس ها در دیگر مناطق نیز تشکیل شوند.

وی بیان کرد: در راستای تحقق این برنامه می‌توان با استفاده از ظرفیت مساعدت و همکاری فرمانداران، در هر شهرستان یک مکان را برای بهره برداری دانش‌آموزان تجهیز کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی درخصوص دستور کار واگذاری رایانه‌های بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی به کارگاه‌های هنرستان‌های سطح استان گفت: این کار که با هدف کمک به آموزش هنر آموزان، به روزرسانی سیستم‌ها با کمترین هزینه و برگشت دادن آنها به چرخه استفاده و بهره برداری صورت می‌گیرد، بسیار ارزنده است.

خوش خبر بیان کرد: به منظور تمکین دستگاه‌ها از این موضوع، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور تمامی اعضا برگزار شد، طی گزارش مبسوطی درخصوص پروژه بازگشایی مدارس به حضور بیش از ۸۵ درصد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اشاره شد.

تاکنون ۱۰۰ درصد معلمان و ۹۴ درصد دانش‌آموزان به عضویت شبکه شاد درآمده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha