پیگیری فرآیند تخصصی قرآن نیازمند حمایت دستگاه‌هاست
کد خبر: 3922316
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

پیگیری فرآیند تخصصی قرآن نیازمند حمایت دستگاه‌هاست

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: باید به شیوه‌ای تخصصی مباحث قرآنی را دنبال کرد و برگزاری مسابقات می‌تواند یک راهکار بسیار مؤثر در این حوزه باشد تا فضای قرآنی را در جامعه ترویج دهیم و برای این کتار نیازمند حمایت دستگاه‌ها هستیم.

پیگیری فرآیند تخصصی قرآن نیازمند حمایت دستگاه‌هاستحجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: قرآن دستور کامل زندگی بشر بوده و اگر به دنبال سعادت هستیم، باید قرآن در متن زندگی ما حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن یکی از راه‌های ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است، افزود: اگر به دنبال این هستیم که حس رقابت در هر رشته‌ای به وجود آید، برگزاری مسابقات بسیار اثربخش خواهد بود و رشته‌های قرآنی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: وقتی مسابقه‌ای وجود داشته باشد، افراد به دنبال کسب آگاهی نیز می‌روند و این امر موجب ارتقای سواد قرآنی افراد خواهد شد.

عباسی ادامه داد: باید به شیوه‌ای تخصصی قرآن را دنبال کرد و برگزاری مسابقات می‌تواند یک راهکار بسیار مؤثر در این حوزه باشد تا فضای قرآنی را در جامعه ترویج دهیم و با ایجاد رقابت، آمادگی فعالان قرآنی را افزایش دهیم.

وی افزود: در این راه لازم است دستگاه‌های فرهنگی و تراز اول استان در کنار دستگاه‌های متولی قرآن قرار گرفته و این برنامه‌ها را حمایت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: باید بر مبنای فعالیت‌های قرآنی و مطابق با فعالیت چهره‌های قرآنی نیازسنجی داشته باشیم.

عباسی ادامه داد: اگر حمایت‌های لازم از سوی دستگاه‌ها از برنامه‌های قرآنی صورت گیرد، می‌توانیم در راستای ارتقای سواد قرآنی فعالان و چهره‌های قرآن، کارگاه‌های آموزشی در کنار مسابقات با حضور اساتید ملی و بین‌المللی برگزار کنیم تا فعالان قرآنی بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: برای اینکه یک کار ویژه قرآنی انجام شود، لازم است حمایت حداکثری و کار جهادی از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد تا چهره‌های قرآنی استان بتوانند به جایگاه لازم دست یابند.

انتهای پیام
captcha