تمدید مهلت ارسال آثار به سوگواره «مشق دلدادگی» در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3919991
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

تمدید مهلت ارسال آثار به سوگواره «مشق دلدادگی» در خراسان‌جنوبی

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مهلت ارسال آثار به اولین سوگواره استانی شعر عاشورایی و دفاع مقدس با عنوان «مشق دلدادگی» تا 15 شهریورماه تمدید شد.

تمدید مهلت ارسال آثار به سوگواره «مشق دلدادگی» در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمود رمضانی، امروز دوشنبه، 10 شهریورماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سوگواره استانی شعر عاشورایی و دفاع مقدس با عنوان «مشق دلدادگی» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همزمان با ایام محرم و صفر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با سیره، فضائل و صفات بارز امام حسین(ع)، اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس در سطوح مختلف جامعه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر با حماسه‌های ماندگار دوران دفاع مقدس، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی مرتبط با عاشورا و دفاع مقدس و ارتقای سطح کیفی اشعار آیینی و دفاع مقدس از جمله اهداف این سوگواره است.

وی به بخش‌های اصلی سوگواره از جمله حماسه آفرینی امام حسین(ع) و یاران باوفایشان، ابعاد شخصیت، زندگی، شجاعت، دلاوری و ولایت پذیری شهدای کربلا، دفاع مقدس در آیینه عاشورا، نقش دفاع مقدس در تداوم و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جنگ نرم اشاره کرد و یادآور شد: بخش ویژه، شخصیت و مکتب شهید سردار سلیمانی و بخش جنبی اهمیت نماز و نماز جماعت در دین مبین اسلام است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ارسال آثار در کلیه سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع است، همچنین اشعار ارسالی به سوگواره جدید و نو بوده و در هیچ سوگواره یا جشنواره دیگری شرکت داده نشده باشد.

رمضانی با اشاره به اینکه از هر شاعر حداکثر ۵ قطعه شعر پذیرفته می‌شود، ادامه داد: شرکت برای عموم علاقه‌مندان و تمامی سنین آزاد است.

وی با بیان اینکه به 20 نفر از منتخبین بخش اصلی، مبلغ 5 میلیون ریال همراه لوح تقدیر اهدا می‌شود، افزود: به دو نفر از منتخبین بخش ویژه و دو نفر از منتخبین بخش جنبی نیز لوح تقدیر به همراه 5 میلیون ریال اعطا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اشعار برگزیده در کتابی چاپ و به منتخبین اهدا می‌شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود کشور به علت شیوع بیماری کرونا، احتمال برگزاری اختتامیه سوگواره بصورت مجازی وجود دارد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: علاقه‌مندان تا 15 شهریورماه مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha