اجرای طرح اطعام حسینی برای خانواده‌های نیازمند در قزوین
کد خبر: 3916750
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸

اجرای طرح اطعام حسینی برای خانواده‌های نیازمند در قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از اجرای مرحله دوم رزمایش ایران همدل با عنوان «اطعام حسینی» برای خانواده‌های نیازمند در استان قزوین خبر داد.

اجرای طرح اطعام حسینی برای خانواده‌های نیازمند در قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، بیان کرد: هر ساله شور و اشتیاق عزاداری برای سید و سالار شهیدان بیشتر می‌شود و این دریای بیکران شور و شعور و احساس، دنیای متمدن امروزی را بیشتر از گذشته تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: با این شور است که مردم در سراسر دنیا با روحیه مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از مظلوم و فداکاری برای شرف، فضیلت، آزادی و آزادگی آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین آداب و رسوم عزاداری موضوع اطعام است که به زبان عمومی از آن به نذری دادن تعبیر می‌شود که در آیات و روایات اسلامی بر آن تأکید شده است تا جایی که در بعضی از ادعیه از خداوند طلب توفیق برای اطعام مردم می‌شود و در برخی دیگر از روایات، اطعام کنندگان بهترین مردم معرفی شده‌اند.

حق گویان افزود: اطعام مهدوی با لبیک به فرمان ولی امر مسلمین با عنوان رزمایش گسترده مواسات و همدلی اجرایی شد و نشان داد که مردم پر شور و شعور ایران اسلامی در راه کمک به نیازمندان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: اینک در ادامه آن همایش بزرگ ملی، می‌خواهیم به مردم جهان ثابت کنیم که پیرو رهبر و در انتظار ظهور منجی بودن ما از مکتب حسین (ع) و عاشورایی بودن ما شیفتگان رهبری سرچشمه می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: مرحله دوم رزمایش ایران همدل با عنوان «اطعام حسینی» با بهره‌مندی از ظرفیت دهه ولایت، ماه‌های محرم و صفر و ایام سوگواری سالار شهیدان و مشارکت تمامی نیکوکاران، خیرین، هیئت‌های مذهبی و هدایت نذورات و کمک‌های مردمی و تمرکز بیشتر به نیازهای معیشتی، بهداشتی و درمان خانواده‌های نیازمند اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این رزمایش نیازهای جامعه هدف شامل مجموعه نیازهای خوراکی شامل غذای گرم و بسته‌های ارزاق اولویت‌گذاری شده است و تمرکز اصلی بر روی اطعام محرومان است.

حق گویان خاطرنشان کرد: در مرحله دوم این رزمایش به مدد الهی و عنایات سرور و سالار شهیدان و با بسیج تمامی نیروهای امدادگر استان، حفظ کرامت نیازمندان به بهترین شکل ممکن و بهره‌گیری از ظرفیت حداکثری مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه محقق خواهد شد.

وی گفت: بهره‌برداری از ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعم از خیران، اصناف، مراکز نیکوکاری، شرکت‌های صنعتی، هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزادگان و همچنین نیروهای جهادی از دیگر رویکردهای در نظرگرفته شده برای اجرای این رزمایش است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: زمان اجرای مرحله دوم رزمایش از عید سعید غدیرخم تا پایان ماه صفر یعنی 27 مهر ماه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha