جلسات روضه خانگی در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3916508
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱

جلسات روضه خانگی در البرز برگزار می‌شود

همزمان با فرارسیدن ایام محرم خانواده‌هایی که امکان حضور در مراسم عزای حسینی را ندارند می‌توانند با دعوت یک مبلغ روضه‌خوان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روضه خانگی برگزار کنند.

جلسات روضه خانگی در البرز برگزار می‌شود

حجت الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: امسال عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تصمیم گیری‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا متفاوت‌تر از گذشته برگزار خواهد شد .
وی با بیان اینکه برای برگزاری مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر هیئات مذهبی و مردم باید همکاری و تعاملی دو جانبه برای رعایت اصول بهداشتی داشته باشند، افزود: برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که سلامت مردم حفظ شود. مردم نیز با ماسک و دستکش و حفظ فاصله اجتماعی در مراسم حضور یابند .
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: امسال برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای روباز و یا سقف‌های بلند برگزار خواهد شد و در این راستا محوطه‌های مدارس و ورزشگاه‌ها در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه در مکان‌های سرباز حدود دو ساعت و در مکان های سرپوشیده حداکثر یک ساعت امکان برگزاری مراسم وجود دارد، افزود: به دلیل شرایط موجود حرکت دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها ممنوع است. مراسم‌ در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و نظارت همیاران سلامت برگزار خواهد شد زیرا وجود دسته‌های عزاداری خود باعث ایجاد تراکم و تجمیع مردم برای تماشا خواهد شد.
ولائی‌برحق در پایان به برگزاری مراسم روضه خانگی در البرز اشاره کرد و گفت: این ایام فرصتی برای احیای روضه‌های خانگی است و خانواده‌هایی که به هردلیل امکان حضور در مراسم عزای حسینی را ندارند می‌توانند مبلغ روضه‌خوانی را دعوت کنند تا در فضای منزل برای آن‌ها روضه بخواند که البته این مراسم باید با حضور حداقلی افراد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش برگزار شود.

انتهای پیام
captcha