نذورات محرم براساس شرایط زمان اجرایی شود
کد خبر: 3916358
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

نذورات محرم براساس شرایط زمان اجرایی شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال براساس شرایط مردم می‌توانند در نذورات خود تغییر دهند چراکه طبخ غذا و پهن کردن سفره نذری انجام نخواهد شد، گفت: تجمع در ایام محرم به صورت حداقلی خواهد بود.

نذورات محرم به شیوه‌ای متفاوت براساس شرایط زمان اجرایی شودحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در رابطه با برنامه‌های ماه محرم اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ها در ماه محرم براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این راستا برای برگزاری مطلوب برنامه‌ها، ستادی به عنوان ستاد محرم با ۱۵ کارگروه از جمله کارگروه مساجد، آموزش، رسانه، هیئت، هنر، مبلغین، اهل سنت، کتاب و کودک و نوجوان، قرآنی، ارتباطات و ارزشیابی و در استان تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ضدعفونی کردن مکرر فضای بسته هیئت‌ها، دقت در فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از فضای باز پارک‌ها برای برگزاری مراسم، استفاده از ماسک و دستکش و همچنین استفاده از وسایل شخصی از جمله مواردی است که در برگزاری مراسم امسال رعایت خواهد شد.

رضایی ادامه داد: ایستگاه‌های صلواتی نیز در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به جای توزیع شربت و چای، در نذورات خود تغییر داده و ماسک و دستکش توزیع کنند.

وی با بیان اینکه امسال براساس شرایط مردم می‌توانند در نذورات خود تغییر دهند، افزود: تجمع در ایام محرم به صورت حداقلی خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: به منظور جلوگیری از تجمعات چند هزار نفری، امسال مراسم قتلگاه که هر ساله در روز عاشورا در بیرجند برگزار می‌شد و همچنین مراسم سنتی چون بیل‌زنی در خوسف برگزار نخواهد شد.

رضایی ادامه داد: در تمامی برنامه‌ها اولویت تأمین سلامت مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قوانین منتشر شده از سوی ستاد ملی کرونا خواهد بود.

وی با بیان اینکه ظرافت و دقت را باید در شیوه برگزاری مراسم محرم به کار گیریم، تصریح کرد: زمان برگزاری مراسم نیز باید کاهش یافته و حداقل به دو ساعت برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: امسال به هیچ عنوان طبخ غذا و پهن کردن سفره نذورات نخواهیم داشت.

رضایی خاطرنشان کرد: گاهی نمی‌توان نیت نذر توزیع غذا را تغییر داد که در این صورت غذا به صورت بیرون بر و بسته‌بندی توزیع خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha