35 مربی قرآن استان مرکزی خادمیار رضوی هستند
کد خبر: 3916347
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۱

35 مربی قرآن استان مرکزی خادمیار رضوی هستند

مسئول نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در استان مرکزی در تشریح فعالیت کانون تخصصی قرآن و عترت دفتر آستان قدس رضوی گفت: تجلیل از اساتید قرآنی، برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری دوره تربیت مربی مهدهای قرآن انجام شده است و این مجموعه از فعالیت 35 مربی قرآن برخوردار است.

35 مربی قرآن استان مرکزی خادمیار رضوی هستند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد بخشی، سرپرست نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در استان مرکزی، عصر روز گذشته، 22 مرداد در نشست مطبوعاتی توسعه فعالیت‌های خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی را یکی از اولویت‌های آستان قدس رضوی دانست و اظهار کرد: 20 کانون تخصصی تعلیم و تربیت در استان فعال هستند که از کانون‌ها و جلسات محلی پشتیبانی می‌کنند.

وی در تشریح فعالیت کانون تخصصی قرآن و عترت دفتر آستان قدس رضوی اظهار کرد: دراین کانون اقداماتی همچون برپایی جلسات خانگی قبل از شیوع کرونا، تجلیل از اساتید قرآنی، برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری دوره تربیت مربی مهدهای قرآن ویژه نونهالان انجام شده است و این مجموعه از فعالیت 35 مربی قرآن برخوردار است.

بخشی فعالیت کانون‌های مرتبط در حوزه محرومیت‌زدایی را تشریح کرد و افزود: اقدامات لازم برای رفع محرومیت‌زدایی از سال 97 انجام شده است و این خدمات در سال 98 و سال 99 ادامه دارد. پرداخت وام ازدواج، اجرای طرح مواسات در قالب بیش از 10هزار بسته معیشتی، هم‌افزایی با سایر نهادهای حمایتی، مراکز خیریه، نیکوکاری و مؤسسات خیریه از جمله برنامه‌های اجرایی است.

وی ضرورت ورود جدی اوقاف و امور خیریه در بخش خیریه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: ممکن است تعدد خیریه‌ها آسیب‌هایی را به دنبال داشته باشد که باید از بروز هرگونه آسیب جلوگیری کرد. توانمند سازی محرومان از جمله برنامه‌های اولویت‌بندی شده است. خیریه‌ها برای انجام هرگونه خدمت‌رسانی و هم‌افزایی می‌توانند در سامانه جامع«نسیم مهربانی» ثبت‌نام کنند تا آمار دقیقی از نیازمندان استان جهت ارائه خدمات هرچه بهتر در اختیار داشته باشیم.

محرومیت‌زدایی و ترویج سبک زندگی رضوی از وظایف خادمیاران رضوی

مسعود آبایی، جانشین دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی هم گفت: دفاتر استانی آستان قدس رضوی در استان‌ها از سال 95 به فرمان آیت‌الله رئیسی شکل گرفت و براساس سیاست‌های ابلاغی آستان قدس رضوی حرکت می‌کنند.

آبایی در خصوص اجرای طرح خادمیاری رضوی اظهار کرد: استفاده از توان تخصصی و ظرفیت‌های داوطلبان جهت خدمت رسانی به محرومان و ترویج سبک زندگی از محورهای فعالیتی طرح است. 3800 خادمیار رضوی 2530 آقا و 1300 خانم در استان فعالیت دارند. در این طرح داوطلبان بعد از سیر مراحل گزینشی به‌عنوان خادمیار پذیرفته شده و داوطلبانه خدمت می‌کنند.

مسئول امور خادمیاران نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی ادامه داد: در این طرح دو هدف عمده استفاده از توان و تخصص خادمیاران در بخش محرومیت‌زدایی و ترویج سبک زندگی رضوی دنبال می‌شود.

آبایی بیان کرد: کانون‌های خدمت رضوی در سه بخش کانون‌های موضوعی با هدف ارائه خدمات به محرومان در قالب حرکت‌های جهادی، کارآفرینی و اشتغال، سلامت، تعلیم و تربیت، کانون‌های خدمت عمومی با ۱5۰ کانون فعال در استان در قالب مساجد، انجمن‌ها، خیریه‌ها با استفاده از ظرفیت خادمیاران و طرح یاوران رضوی برای فراهم کردن بستر خدمت علاقه‌مندان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به توقف ثبت‌نام طرح خادمیار تا اطلاع ثانوی به دلیل تعیین تکلیف وضعیت گزینش ثبت‌نام‌شدگان و استقبال بسیار زیاد جهت ثبت‌نام در طرح خادمیار، اضافه کرد: پذیرای تمام علاقمندان به خدمت در مجموعه آستان قدس هستیم. بیشترین تعداد خادمیاران در خدمت کانون‌های خدمات عمومی قرار دارد و خادمیاران در ازای خدمتی که انجام می‌دهند و به‌عنوان پاداش، توفیق شیفت حضور در حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) را دریافت می‌کنند.

مسئول امور خادمیاران نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی  همچنین با اشاره به طرح زیارت اولی‌ها تصریح کرد: تا قبل از شیوع بیماری کرونا افرادی که تاکنون توفیق زیارت امام رضا (ع) را به دلیل وضع نامناسب مالی پیدا نکردند شناسایی و به این سفر معنوی اعزام می‌شدند.

انتهای پیام
captcha