هیئت‌های مذهبی متقاضی عزاداری حسینی در سامانه بیرق نام‌نویسی کنند
کد خبر: 3916018
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

هیئت‌های مذهبی متقاضی عزاداری حسینی در سامانه بیرق نام‌نویسی کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: هیئت های مذهبی البرز چه فاقد مجوز و چه دارای مجوز برای عزداری ایام محرم باید در سامانه بیرق ثبت‌نام کنند، در غیراینصورت اجازه فعالیت به آنان داده نخواهد شد.

هیئت‌های مذهبی متقاضی عزاداری حسینی در سامانه بیرق نام‌نویسی کنند

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اشتیاق و موج مثبت عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) درهیئات مذهبی گفت: استان البرز با توجه تنوع قومیتی و مراسم‌های مختلف و متنوع هرسال با فرارسیدن عزاداری امام حسین(ع)، رنگ و بوی خاصی در محرم می‌گیرد و امسال نیزمانند سال‌های گذشته آماده این حرکت عظیم دینی است.
وی با تأکید بر رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری سالار شهیدان، بیان کرد: مغرضین و معاندین با توجه به وضعیت شیوع کرونا سعی در پوشش رسانه‌ای منفی دارند و درصدد القای تفکرات ضد دینی در اذهان مردم هستند.
این مسئول با تاکید براینکه هیئات مذهبی باید با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی، الگوی مناسبی باشند، گفت: همکاری هیئات مذهبی با سازمان تبلیغات اسلامی و اجازه فعالیت هیئت‌ها در ایام محرم را منوط به ثبت‌نام در سایت بیرق دانست.
ولائی‌برحق با اشاره به اینکه تمام هیئات چه فاقد مجوز و چه دارای مجوز باید در این سامانه ثبت‌نام کنند، در غیراینصورت اجازه فعالیت به آنان داده نخواهد شد، تصریح کرد: هیئت‌ها منتظر اطلاعیه جدید سازمان در خصوص این سایت باشند و به محض مهیا شدن این برنامه اطلاع‌رسانی گسترده‌ای خواهیم داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: اگر فضای مناسبی جهت برگزاری مراسم محرم مهیا شده است این را مدیون و مرهون مردم متدین و انقلابی می‌دانیم که با رعایت همه نکات بهداشتی در برنامه‌های گذشته، زمینه را برای این چنین حرکت عظیم دینی فراهم کردند.
وی تاکید کرد: تاکنون برای برگزاری مراسم‌های ماه محرم از سوی کارگروه برگزاری مراسم عزاداری محرم استان البرز سه اطلاعیه صادر شده است.

 

انتهای پیام
captcha