وقتی زندگی با نوع‌دوستی آغاز می‌شود
کد خبر: 3915670
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

وقتی زندگی با نوع‌دوستی آغاز می‌شود

زوج هلال‌احمر بیرجندی با اعطای بخشی از هزینه مراسم ازدواجشان به نیازمندان توانبخشی مؤسسه علی‌اکبر(ع)، روحیه ایثارگری را دوباره زنده کردند.

ازدواج با چاشنی حس نوع دوستی/گامی خلاقانه برای زندگیحکایتشان از نخستین روزهای بهار سال جاری آغاز می‌شود. زمانی که یک زوج ببرجندی تصمیم می‌گیرند در ۱۱ فروردین ماه ۹۹ مسیر زندگیشان را یکی کنند. از قبل تمام برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده‌اند. هماهنگی‌ها و تدارک لازم فراهم شده و برای بخش‌های مختلف مراسم عروسیشان، مبالغی را به عنوان ودیعه پرداخت کرده‌اند.

اشتیاقشان برای شروع زندگی مشترک هر لحظه بیشتر می‌شود، اما همزمان با آخرین ماه سال ۹۸ پای مهمان ناخوانده‌ای به خراسان‌جنوبی باز می‌شود. مهمانی که در دورهمی‌ها و اجتماعات حضورش را پر رنگ‌تر می‌کند. شیوع این‌ ویروس باعث می‌شود تا عصمت‌السادات موسوی نژاد و  سیدابوالفضل موسوی‌امین، جشن ازدواجشان را به تابستان موکول کنند غافل از اینکه دست کرونا از سر مردمان این دیار کوتاه نمی‌شود.

اکنون تابستان دومین ماه خود را در حالی سپری می‌کند که هموطنان زیادی قربانی کرونا شده و عده کثیری نیز با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند. شرایط بحرانی پیش رو مسیر خواسته‌های این زوج جوان را تغییر می‌دهد و در تصمیمی عاقلانه بدون هیچ مراسمی راهی خانه مشترک می‌شوند. این زوج که از اعضای جمعیت هلال‌احمر هستند با این اقدام باری دیگر روحیه ایثارگری و گذشت را برای جامعه به نمایش گذاشته و ثابت کردند انسانیت هنوز بیدار است. اگرچه برنامه‌ریزی‌شان نتیجه‌ای دیگر داد و به خواسته‌هایشان برای برگزاری مراسمی مجلل نرسیدند، اما معتقدند خوشبختی، مهم‌ترین اصل زندگی است.

آن‌ها به این باور رسیدند که نباید دیگران را قربانی اهدافشان کنند و با برگزاری دورهمی هرچند ساده، عزیزانشان را به کام کرونا بکشانند. حال این دو زوج خوشبختیشان را در لبخند نیازمندان توانبخشی مؤسسه علی‌اکبر(ع) می‌دانند و با الگوبرداری از سیره امام علی(ع)، بخشی از مراسم ازدواجشان به این موسسه اهدا و کوله‌بار سفرشان را با توشه‌ای از دعای خیر پر کرده‌اند.

این زوج ایثارگر همزمان با عید سعید غدیر زندگی مشترک را آغاز کرده‌اند تا بگویند حلاوت زندگی به همین لبخندها و مهربانی‌ها است. خبرنگار ایکنا خراسان جنوبی، دقایقی را پای صحبت این دو زوج خوشبخت نشسته است تا از شادی‌ مضاعفشان برایمان بگویند.

حفظ سلامت مردم اوج ایثارگری است

سیدابوالفضل موسوی‌امین با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایش برای برگزاری مراسم بیان کرد: قرار بود ازدواجمان را در ۱۱ فروردین سال جاری جشن بگیریم. تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شده بود و مبالغی را به عنوان ودیعه به تالار، فیلم بردار و مابقی داده بودیم. اگرچه من هم مانند دیگر جوانان، آرزوی پوشیدن لباس دامادی داشتم، اما شرایط پیش رو ایجاب کرد که از برگزاری مراسم صرف نظر کنیم.

وی که از اول تیر ۹۴ در جمعیت هلال‌احمر مشغول فعالیت است، افزود: اگرچه حضور در صحنه حوادث یا نجات جان انسان‌ها جلوه‌ای از گذشت و فداکاری بوده، اما حفظ سلامت مردم در شرایط کنونی خود نمونه‌ای بارز از ایثارگری است.

موسوی با بیان اینکه شاد بودن تنها با برگزاری مراسم باشکوه معنا نمی‌شود، اظهار کرد: با برگزاری مراسمی ساده هم می‌توان شادی را به زندگی دعوت کرد. خوشبختی و تفاهم، مهم‌ترین عناصر در زندگی موفق است؛ بنابراین با تصوری اشتباه و برگزاری مجالس عروسی خود و خانواده شان را به خطر نیاندازند.

توصیه‌ به جوانان

عصمت‌السادات موسوی‌نژاد نیز در این خصوص بیان کرد: اگرچه نتوانستم‌ با برگزاری مراسمی باشکوه، شادی‌ام را با دیگران تقسیم کنم اما با توجه به این تصمیم، احساس خوشایندی دارم.

وی با بیان اینکه سلامت جان عزیزانمان مقدم بر خواسته‌هایمان است، اظهار کرد: بدون شک برگزاری مراسمی باشکوه زمینه ورود کرونا را محفل را باز می‌کند و سلامت بسیاری از افراد در خطر می‌افتد.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه بخشی از هزینه ازدواجمان را به مؤسسه توانبخشی علی‌اکبر(ع) اهدا کرده‌ایم، یادآور شد: دعای خیر نیازمندان بهترین دستاورد ازدواج‌مان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha