اطعام علوی بیش از 7 هزار نیازمند طبسی در روز عید غدیر
کد خبر: 3915452
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

اطعام علوی بیش از 7 هزار نیازمند طبسی در روز عید غدیر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از تهیه هفت هزار پرس غذای گرم با مشارکت با مرکز نیکوکاری ائمه بقیع و خیران و از محل موقوفات مرتبط خبر داد و گفت: این میزان غذای گرم بین نیازمندان و مؤمنین در سه بخش مرکزی، دیهوک و عشق‌آباد توزیع می‌شود.

اطعام علوی بیش از 7 هزار نیازمند طبسی در روز عید غدیرعلی امینی‌نسب، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اطعام دادن در روز عید غدیر را از سفارشات انبیای الهی ذکر و اظهار کرد: باید با احسان به ایتام پیام مهربانی و عطوفت علوی را به ایتام و اقشار آسیب‌پذیر جامعه منتقل کنیم.

وی افزود: توصیه‌های بسیاری برای اطعام مردم و به‌ویژه نیازمندان در روز عید غدیرخم صورت گرفته؛ لذا با توجه به سفارش‌های بسیار زیادی که از ائمه برای اطعام عید سعید غدیر خم صورت گرفته اطعام نیازمندان از محل موقوفات مرتبط اجرا خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس تصریح کرد: هر ساله از محل موقوفاتی که توسط واقفین برای عید غدیر وقف شده برنامه‌هایی از جمله اطعام روز عید غدیر، برگزاری مراسم جشن و شادمانی و صدقه به نیازمندان اجرا می‌شود.

امینی‌نسب از وجود ۲۶ موقوفه مرتبط با غدیر در شهرستان طبس خبر داد و بیان کرد: اختصاص عواید موقوفات به اعیاد قربان و غدیر ناشی از اعتقاد، التزام و تدین واقفان خیراندیش شهرستان طبس است که برای احیای امر ولایت و امامت جهاد مالی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: بنا به فرموده امام صادق(ع)، غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است و باید در پی تأکیدات ائمه معصومین تلاش کنیم این سنت حسنه با مشارکت مردم خیر و نوع دوست در این روز با سعادت ترویج داده شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از تهیه بیش از هفت هزار پرس غذای گرم با مشارکت خیران و از محل موقوفات مرتبط خبر داد و بیان کرد: در راستای تفاهم‌نامه شورای امور خیریه و مراکز افق اداره اوقاف شهرستان طبس با مرکز نیکوکاری ائمه بقیع بیش از هفت هزار پرس غذای گرم در این شهرستان توزیع می‌شود.

امینی‌نسب با بیان اینکه از عواید حاصل از پنج موقوفه مرتبط با غدیر در این برنامه مشارکت شده است، خاطرنشان کرد: این میزان غذای گرم بین نیازمندان و مؤمنین در سه بخش مرکزی، دیهوک و عشق‌آباد توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha