۱۳۶ موقوفه با نیت غدیر در خراسان‌‌جنوبی / در حوزه‌هایی غیر از عزاداری تبیین کننده وقف باشیم
کد خبر: 3915350
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

۱۳۶ موقوفه با نیت غدیر در خراسان‌‌جنوبی / در حوزه‌هایی غیر از عزاداری تبیین کننده وقف باشیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از ثبت 136 موقوفه با نیت «غدیر» در خراسان‌‌جنوبی خبر داد.

۱۳۶ موقوفه با نیت غدیر در خراسان‌‌جنوبی / در حوزه‌هایی غیر از عزاداری تبیین کننده وقف باشیمحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه واقعه غدیر بزرگترین همایش تاریخ اسلام بود، اظهار کرد: غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد(ص) بود و باید در این ایام مسئله ولایت به درستی در جامعه تبیین شود.

وی افزود: آحاد جامعه باید برای ترویج فرهنگ غدیر به‌عنوان فرهنگ برتری ارزش‌ها و پیروی از فضیلت‌های الهی و معنوی تلاش کنند و شاید یکی از بهترین راه‌ها برای این منظور، موضوع وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: هر ساله از محل موقوفاتی که توسط واقفین برای عید قربان و غدیر وقف شده برنامه‌هایی از جمله اطعام روز عید غدیر، قربانی کردن، برگزاری مراسمات جشن و شادمانی و صدقه به نیازمندان اجرا می‌شود.

بخشی‌پور با بیان اینکه 136 موقوفه با نیت غدیر در خراسان‌ جنوبی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: باید برای غدیر موقوفاتی داشته باشیم تا با استفاده از این موقوفات فرهنگ غدیر را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین موقوفات مرتبط با غدیر مربوط به شهرستان فردوس با 84 موقوفه است، ادامه داد: همچنین در شهرستان طبس 26 موقوفه، بشرویه 4 موقوفه، بیرجند 10 موقوفه، قاین، سرایان، خضری و خوسف هم هر کدام سه موقوفه با نیت غدیر به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه بیش از 9 هزار و 746 موقوفه در استان وجود دارد که بیش از 50 درصد این موقوفات دارای کاربری کشاورزی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر نیات ثبت شده در استان مذهبی و ویژه روضه‌خوانی و عزاداری است؛ تاکنون وقف برای غدیر نتوانسته در بین خیرین به خوبی تبیین شود.

بخشی‌پور ضمن قدردانی از واقفان خیراندیشی که اقدام به ثبت ملک خود در قالب سنت حسنه وقف می‌کنند، خاطزنشان کرد: علاقه‌مندان به فریضه وقف می‌توانند در صورت تمایل به انجام وقف فردی یا جمعی با نیت فرهنگ‌‌سازی و ترویج فرهنگ علوی و غدیر بپردازند.

انتهای پیام
captcha