رسانه‌ها با انتشار اطلاعات مستند از دامن زدن به شایعات جلوگیری کنند
کد خبر: 3914885
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
رییس کل دادگستری خراسان‌جنوبی:

رسانه‌ها با انتشار اطلاعات مستند از دامن زدن به شایعات جلوگیری کنند

رییس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: رسانه‌ها باید با انتشار اطلاعات مستند از دامن زدن به شایعات جلوگیری کنند و اعتماد عمومی را برانگیزند.

رسانه‌ها با انتشار اطلاعات مستند از دامن زدن به شایعات جلوگیری کنندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری خراسان‌جنوبی، امروز 15 مرداد در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه قضایی خراسان جنوبی، اظهار کرد: لازم است هدف رسانه‌ها انتقادات سازنده همراه با پیشنهاد باشد.

وی با بیان اینکه جامعه رسانه‌ای باید نقاط ضعف و منفی عملکرد مسئولان و مشکلات جامعه را همانگونه که وجود دارد منعکس کنند، افزود: رسانه‌ها باید از بزرگنمایی مشکلات پرهیز کنند تا از ایجاد ناامیدی مردم و سوء استفاده دشمن جلوگیری شود.

رییس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: دستگاه قضایی همچنان مانند گذشته با مظاهر فساد در جامعه برخورد خواهد کرد و این دستگاه، از اطلاع‌رسانی مستند رسانه‌ها در این زمینه به دستگاه قضایی قبل از انتشار حمایت خواهیم کرد.

حمیدی ادامه داد: برخی سوء مدیریت‌ها مطالبه‌گری را سخت کرده و اگر خبرنگاران مطالبه‌گری نداشته باشند، این مطالبات به اعتراضات خیابانی مردم تبدیل می‌شود که دشمن از آن سوء استفاده خواهد کرد.

وی افزود: امروز باید اعتماد به خبرنگاران و رسانه‌ها در جامعه تقویت شود تا این افراد نماینده اصلی مردم و افکار عمومی برای پیگیری مطالبات مردم باشند.

رییس کل دادگستری خراسان‌جنوبی، خبرنگاری را از شغل‌های خطیر و پررسالت از ابعاد مختلف اقناع افکار عمومی، مطالبه‌گری و ایجاد و حفظ آرامش در جامعه دانست و ادامه داد: خبرنگاران به عنوان سربازان خط مقدم برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن بر علیه نظام جمهوری اسلامی هستند که وظیفه سنگینی برعهده دارند.

حمیدی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا باعث شده تا کار خبرنگاران سنگین‌‌تر و خطیرتر شود چرا که کار خبرنگاری حضور در میدان است و خبرنگاران برای تهیه خبر باید در مناطق خطرناک نیز حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: با ورود رسانه‌ها به مسائل جناحی و سیاسی و جانبداری از آن موجب کاهش اعتماد مردم به آنان می‌شود.

رییس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به خطوط اصلی نظام اسلامی و انقلاب بپردازند و این آرمان‌ها را در جامعه ترویج دهند، تصریح کرد: با مطالبه رسانه‌ها برخی از مسائل به نتیجه می‌رسد و مشکلات مردم حل می‌شود.

حمیدی اظهار کرد: رسانه‌ها باید با انتشار اطلاعات مستند از دامن زدن به شایعات پرهیز کنند و اعتماد عمومی را برانگیزند.

علیرضا آیینه‌دار، مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی نیز در این آیین گفت: عرصه اطلاع‌رسانی و خبر بسیار سخت و حساس و تاثیرگذار در نظام کاری و جامعه است.

وی با بیان اینکه کار خبرنگاری یک لحظه نیز تعطیل‌بردار نیست، افزود: عرصه اطلاع‌رسانی و خبر عرصه ادعا نیست چرا که کار آنان در منظر نگاه همگان است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی یادآور شد:  جامعه رسانه‌ای خراسان جنوبی با فعالیت پویا و بدون حاشیه‌ همواره اطلاع‌رسانی صحیح و سالم را دنبال کرده و خدمات نظام را منعکس می‌کنند.

در این نشست از خبرنگاران حوزه قضایی خراسان جنوبی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha