وقتی انسانیت در کلاس درس یک نوجوان معنا می‌شود
کد خبر: 3914818
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

وقتی انسانیت در کلاس درس یک نوجوان معنا می‌شود

مسئولان در سالروز عروج عاشقانه یک دانش‌آموز شهید در منزلش دور یکدیگر جمع شدند تا دوباره یادآوری کنند معنای انسانیتی را که یک نوجوان خلق کرد.

وقتی انسانیت در کلاس درس یک نوجوان معنا می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، شهید مهدی صبور، سوم آذرماه سال ۴۵ در خانواده‌های مذهبی و کشاورز در بیرجند متولد شد.

دوران ابتدایی را در دبستان قرنی گذراند و دوران راهنمایی را در مدرسه نواب صفوی سپری کرد. جنگ آغاز شد و مهدی به عضویت بسیج درآمد و پس از چندی از فعالان بسیج محلات و بسیج دانش‌آموزی شد.

از آنجایی که اشتیاق زیادی به جهاد در راه خدا داشت، داوطلبانه در سال ۶۲ به جبهه اعزام شد. او رشادت‌هایی مثال زدین به خرج داد و در عملیات والفجر ۳ به درجه رفیع شهادت رسید.

او کلاس درس را رها کرد و در کلاس درس بزرگ‌تری زندگی خود را ادامه داد. او برای هم کلاس‌هایش سرمشق بود، تمام درس‌های معلم را از انسانیت جوانمردی در ذهنش مرور کرد و با اینکه سن کمی داشت برای دفاع از آنچه به معنای انسانیت است،به جبهه شتافت.

به بهانه سالگرد شهادت این شهید بزرگوار به همت حوزه هنری خراسان‌جنوبی در منزل این شهید مراسمی برگزار شد.

خانه‌ای ساده با حیاطی ساده‌تر با درختانی که نشان از سال‌ها صبر در این خانه داشت، تمام آن فضایی بود که یک شهید در آن قد کشیده و تربیت شده بود.

مادر با قد خمیده و در حالی که به سختی راه می‌رود، به پیشوازمان می‌آید، با بغضی در گلو زمانی که از پسرش صحبت می‌کنند به روزهایی می‌اندیشد که مهدی می‌خواست به جبهه برود و او در مقابل ارده پولادین پسر چاره‌ای جز تسلیم نداشت.

زندگی داغ پسر را بر دلش گذاشته بود، اما او چون سروی استوار ایستاده بود و در دل به پسری شجاع افتخار می‌کرد.

در این مراسم از رباتی که توسط دانش‌آموز بسیجی فعال سید مجتبی حسینی در مورد زندگی و شخصیت این شهید تدوین شده بود، با هدف انتقال سیره شهید به دانش‌آموزان رونمایی شد.

همچنین گزیده‌ای از کتاب شهید مهدی صبور با عنوان مهدی خیابان انقلاب که با حمایت حوزه هنری و به قلم الهه بذرافشان و با پژوهش جلیل خسروی طناک و سید مرتضی حسینی و فایل صوتی این کتاب رونمایی شد.

وقتی انسانیت در کلاس درس یک نوجوان معنا می‌شود

وقتی انسانیت در کلاس درس یک نوجوان معنا می‌شود

وقتی انسانیت در کلاس درس یک نوجوان معنا می‌شود

انتهای پیام
captcha