طرح هر مسجد یک قربانی در خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شود
کد خبر: 3913571
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

طرح هر مسجد یک قربانی در خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شود

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک قربانی»، گفت: نذورات قربانی مردم خیر و نوع‌دوست استان در اسرع وقت با اولویت سالمندان، بیماران صعب‌العلاج و فرزندان ایتام و محسنین در قالب طرح «نذر قربانی» توزیع می‌شود.

طرح هر مسجد یک قربانی در خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شودرضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با جذب چهار میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی شاهد رشد ۵۴ درصدی کمک‌ها در طرح «نذر قربانی» نسبت به سال گذشته باشیم.

وی افزود: امسال همچنین از دستگاه‌های اجرایی به منظور هدفمند کردن نذرهای قربانی با اجرای طرح «هر دستگاه اجرایی یک قربانی» درخواست مساعدت کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: ۳۱۲ پایگاه برای جمع‌آوری نذر قربانی در نقاط مختلف استان برپا می‌شود که ۱۵۸ مورد ثابت و بقیه سیار است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «هر مسجد یک قربانی» نیز با همکاری مساجد، مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های بسیج انجام شده است.

سلم‌آبادی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای زکات روستایی، حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین، خیران و مراکز نیکوکاری در طرح نذر قربانی امسال، اظهار کرد: مردم و خیران می‌توانند از طریق روش‌های نوین و الکترونیکی نسبت به ادای نذر خود اقدام کنند.

وی گفت: استفاده از اپلیکیشن‌های سنا، سکه، بله، بام و ایوا، کد دستوری #056*۱*۸۸۷۷*،  و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ از جمله روش‌های پرداخت الکترونیکی کمک‌ها و نذرهای مردم به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی افزود: سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان در طرح نذر قربانی جمع‌آوری شد که ۱۰۹ درصد تحقق برنامه را نشان می‌دهد.

سلم‌آبادی با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۵۵۰ خانوار نیازمند سال گذشته از این کمک‌ها بهره‌مند شدند، یادآور شد: 1248 راس دام و ۲۷ هزار و ۵۷۰ کیلوگرم گوشت سال گذشته در طرح نذر قربانی جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام
captcha