اجرای طرح نشاط معنوی به صورت مجازی در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3910160
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶

اجرای طرح نشاط معنوی به صورت مجازی در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی به صورت مجازی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ وقف جدید به ارزش ۸ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال ثبت شده است.

اجرای طرح نشاط معنوی به صورت مجازی در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌جنوبی، حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌جنوبی امروز 22 تیرماه در نشست خبری اظهار کرد: در حوزه معاونت فرهنگی بقاع متبرکه و اجرای امینانه، نیات ۱۹ طرح ویژه را در طول سال گذشته اجرا کردیم.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۵ بقعه با حضور ۶۲۷ هزار نفر و اجرای طرح ضیافت الهی در ۴۵ بقعه و اطعام ۹۲ هزار نفر، افزود: طرح پیوند آسمانی برای ۲۵۹ نفر و طرح آزادی زندانیان غیر عمد برای ۵۱ نفر نیز اجرایی شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌جنوبی از اجرای طرح نشاط معنوی در ۳۵ بقعه برای ۴۵۰ هزار نفر خبر داد و گفت: اجرای ویژه‌برنامه دهه کرامت در ۳۵ بقعه با حضور ۱۵۰ هزار نفر نیز از دیگر برنامه‌های در سال گذشته بود.

مختاری با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه با حضور ۱۷۰ هزار نفر، ادامه داد: مراسم اربعین حسینی نیز در ۳۲ بقعه با حضور ۴۸ هزار نفر برگزار شد.

وی با اشاره به اجرای سوگواره یاس نبوی در ۵۲ بقعه با حضور ۳۵ هزار نفر، تصریح کرد: سال گذشته ۶۰ وقف جدید در موضوعات عزاداری، توسعه امامزادگان، ازدواج آسان و موضوعات قرآنی با ارزش ۳۹ میلیارد ریال به ثبت رسید.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌جنوبی با اشاره به اطعام و خدمت‌رسانی به ۹۶ هزار و ۴۶۰ نفر از زائران پاکستانی در پنج موکب طی سال گذشته با هزینه کرد بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان، افزود: در دهه وقف ۱۲۳ برنامه اجرا و ۳۴۰ مبلغ از قم و مشهد و مبلغان بومی برای اجرای طرح‌ها به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

مختاری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مبلغان بومی استان با حضور ۴۰ مبلغ و دوره آموزشی خدام افتخاری به صورت منطقه‌ای با حضور ۴۵۰ نفر، اظهار کرد: دوره آموزشی هیات امنا در امامزادگان باقریه(ع) نیز با حضور ۲۰۰ نفر برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری ۵۷ برنامه ویژه دهه فجر با موضوع گفتمان انقلاب، جشن و راهپیمایی طی سال گذشته، افزود: طرح دست‌های مهربانی نیز اجرا و طی آن ۶۷۹ بسته غذایی توزیع شد.

وی بیان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، امسال ۱۷ بقعه میزبان طرح آرامش بهاری از طریق فضای مجازی شدند و ۱۹۳ بسته بهداشتی و ۶۸۳ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌جنوبی از اجرای طرح نسیم انتظار در نیمه شعبان امسال و برگزاری ۲۵ اجرا از سوی ۱۵ کاروان شادی خبر داد و گفت: ۱۲۱۹ بسته ارزاق بین نیازمندان توزیع شد.

مختاری با بیان اینکه امسال طرح ضیافت الهی در ۱۷ بقعه برگزار شد، افزود: در ماه رمضان ۹۰۲۲ بسته مواد غذایی و ۲۰۴۴ بسته مواد بهداشتی توزیع شده است.

وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه دهه کرامت در ۱۲ بقعه و حضور خدام رضوی در چهار بقعه و اجرای چهار چهار کاروان شادی، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ وقف جدید به ارزش ۸ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال ثبت شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌جنوبی از توزیع ۳۴۲ پتو بین افراد آسیب‌دیده از سیل در پنج شهرستان استان از محل موقوفه‌ای خارج از استان خبر داد و یادآور شد: امسال طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha