کمک یک میلیارد تومانی به حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی از محل موقوفات
کد خبر: 3910158
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
طی سال گذشته محقق شد؛

کمک یک میلیارد تومانی به حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی از محل موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به ادامه فعالیت‌های عمرانی در ۵۷ بقعه استان، گفت: طی سال 97 حدود 409 میلیون تومان به حوزه‌های علمیه استان کمک کردیم و طی سال 98 نیز به 18 حوزه علمیه استان حدود یک میلیارد و 567 میلیون تومان کمک کردیم.

کمک یک میلیارد تومانی به حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی از محل موقوفاتبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی امروز ۲۲ تیر در نشست خبری اظهار کرد: خراسان جنوبی ۹۸۵۰ موقوفه، ۲۴ هزار و ۹۲۷ رقبه و ۹۶ بقاع متبرکه دارد.

وی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی در بقاع با طرح جامع انجام می‌شود، افزود: احداث نیروگاه‌های خورشیدی در بقاع متبرکه، ساخت سوله تجاری، احیای قنوات و بازسازی موقوفات از برنامه‌های این اداره کل در سال گذشته و سال جاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون فعالیت عمرانی در ۱۷ بقعه متبرکه با متراژ ۳۸۵۰ متر مربع آغاز شده است که پروژه‌های آستان مقدس امامزاده شاه سلیمان علی، امامزاده نجم الدین گیو و امامزادگان شاهرخت و فردوس از شاخص‌ترین این پروژه‌ها هستند.

بخشی‌پور با بیان اینکه بسیاری از ادارات و مدارس استان در زمین‌های موقوفه ایجاد شده‌اند و لازم است دستگاه‌ها نسبت به پرداخت اجاره‌بها اقدام کنند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ رای موقوفات در محاکم قضایی صادر شده است.

وی با بیان اینکه اکنون۵۷ پرونده در حال رسیدگی و ۱۰ رای اجرا شده است، تصریح کرد: ۸۸ فقره سند مالکیت اخذ و در قالب این اسناد ۱۷۸ رقبه سنددار شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کار هزار سند نیز در حال انجام است، اظهار کرد: در مورد اسکن و بارگذاری الکترونیکی موقوفات تاکنون ۵۹۴۲ پرونده در سامانه بارگذاری شده است.

بخشی پور از توزیع ۳۵۰۰ بسته بهداشتی بین نیازمندان از محل موقوفات و تولید ۳۱ هزار ماسک همزمان با شیوع کرونا، تصریح کرد: ۴۰ بقعه متبرکه ضدعفونی شده و ۶۵۰۰ نیازمند اطعام شدند.

وی بیان کرد: حدود پنج ماه است که بقاع متبرکه استان به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند و باتوجه به اینکه طرح نشاط معنوی از محل درآمد بقاع متبرکه برگزار می شد، اما امسال بقاع متبرکه استان هیچ درآمدی نداشتند به همین دلیل این طرح به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری برنامه‌ها در کانال مجازی بقاع متبرکه، یادآور شد: طی سال 97 حدود 409 میلیون تومان به حوزه‌های علمیه استان کمک کردیم و طی سال 98 نیز به 18 حوزه علمیه استان حدود یک میلیارد و 567 میلیون تومان کمک کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بیش از 400 میلیون تومان از این اعتبارات از محل موقوفات مربوط به حوزه علمیه تامین شد.

انتهای پیام
captcha