شرایط برای توانمندسازی جامعه ایثارگران فراهم شود
کد خبر: 3909551
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

شرایط برای توانمندسازی جامعه ایثارگران فراهم شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: حوزه اقتصادی استان باید با مشاوره و تسهیل‌گری، شرایط را برای توانمندسازی ایثارگران فراهم آورده تا اشتغالی که در شـأن این افراد باشد، ایجاد شود.

شرایط برای توانمندسازی جامعه ایثارگران فراهم شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد صادق معتمدیان، شب گذشته 18 تیر، در جلسه بررسی وضعیت مسکن و اشتغال ایثارگران اظهار کرد: حوزه اقتصادی استان باید با مشاوره و تسهیل گری، شرایط را برای توانمندسازی ایثارگران فراهم آورده تا اشتغالی که در شأن این افراد باشد، ایجاد شود.

وی افزود: حوزه اقتصادی استان باید طی نشست‌هایی با بنیاد شهید و شرکت‌های وابسته، تولید و کارآفرینی‌های جدید در استان را دنبال کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و برنامه‌های توسعه‌محور دولت در خراسان‌جنوبی، بیان کرد: در بخش کشاورزی، فرآوری محصولات استراتژیک، معادن، انرژ‌ی‌های پاک، صنایع‌دستی و... ظرفیت‌های اشتغال زایی فراوانی وجود دارد که نباید از آن غافل شد.

معتمدیان ادامه داد: برای اولین بار در کشور و در راستای ایجاد اشتغال و تولید انرژی‌های پاک، 7500 پنل خورشیدی در استان ایجاد خواهد شد که دو برابر تعداد پنل‌های خورشیدی کل کشور است و حداقل یک میلیون تومان در ماه برای هر خانواده درآمدزایی دارد. در بخش احداث هزار هکتار گلخانه در استان نیز که واگذاری زمین و تخصیص آب آن انجام شده است، فرصت‌های شغلی خوبی وجود دارد که می‌توان از آن بهره‌مند شد.

معتمدیان هدف‌‌گذاری ۲۰ هزار مسکن شهری و روستایی را اقدامی جهادی برشمرد و افزود: احداث ۱۰ هزار مسکن روستایی، مهاجرت معکوس و تثبیت جمعیت در روستاها را به دنبال داشت که با تلاش جهادی حوزه عمرانی استان، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی(ره) محقق شد. اشتغال، مسکن و معیشت جامعه ایثارگران استان اولویت دارد و برنامه‌های خوبی در دست اقدام است که در موعد مقرر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha