تولید ماسک‌هایی با قابلیت تعویض فیلتر در پارک فناوری تهران
کد خبر: 3909300
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸

تولید ماسک‌هایی با قابلیت تعویض فیلتر در پارک فناوری تهران

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعلام کرد: یکی از شرکت‌های مستقر در این پارک تهران، موفق به تولید ماسک با قابلیت تعویض فیلتر شده است.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: عباس زارعی ظهر امروز در نشست خبری مجازی که در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد، گفت: بحران‌های عصر دیجیتال، شکل دیجیتال دارد و رفتارهای تخصصی در پاسخ به آن می‌خواهد و این رفتارهای تخصصی مناسب در شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور وجود دارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک دانشگاه تهران پس از شیوع کرونا ویروس در ۳ حوزه پیشگیری، تشخیص، درمان و پساکرونا فعال شدند که تولید ۸۰ هزار قطعه ماسک در روز و ساخت دستگاه ضد عفونی‌کننده محیط و دست‌ها، ساخت کیت تشخیصی پی سی آر،  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دستگاه ونتیلاتور از دستاوردهای آنها به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه ۱۷ شرکت مستقر در این پارک در زمینه تولید محصولات مرتبط با کرونا فعال هستند، یادآور شد: یکی از شرکت‌های سازنده دستگاه نانو الیاف موفق به تولید ماسک‌های N۹۵ بیمارستانی کرد و در این شرکت‌ها در حال حاضر قادر به تأمین ۷۶ درصد ماسک‌های صنعتی و ۵۰ درصد محلول‌های ضد‌عفونی هستند.

زارعی تولید دارویی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را از دیگر دستاوردهای این پارک ذکر کرد و افزود: این دارو بر پایه مواد گیاهی است که در فرایند اخذ مجوزها قرار دارد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، تولید ماسک‌هایی با قابلیت تعویض فیلتر را از دیگر دستاوردهای شرکت‌های مستقر در پارک دانشگاه تهران نام برد و گفت: تولید سواپ برای نمونه‌گیری از مبتلایان به ویروس کرونا از دیگر محصولات این محققان به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha