مطالبه‌ این روزهای یاوران نماز چیست؟
کد خبر: 3908710
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

مطالبه‌ این روزهای یاوران نماز چیست؟

مدیر یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه از مهم‌ترین اهداف ما تقویت علمی، هنری و معنوی یاوران نماز در ابعاد متعدد است، گفت: یاوران نماز حتماً مطالعه‌گر و مطالبه‌گر هستند و سعی شده با روش‌های جذاب، جوانان مستعد و علاقمند را به این عرصه دعوت کنند.

مطالبه‌گری این روزهای یاوران نماز چیست؟بهروز شکوری، مدیر یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: زحمات یاوران نماز با الفاظ قابل جبران نیست؛ بلکه صاحب نماز تنها می‌تواند از خزائن غیبی خود، اجر آن را عطا کند.

وی افزود: اکنون یک سال و چند ماه از فعالیت یاوران نماز گذشته است و با بهره‌گیری از آیه 96 سوره مریم که خداوند می‌فرماید: «ان الذین امنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودّا؛ کسانی که ایمان اورده‌اند و عمل صالح انجام داده‌اند خداوند رحمن محبت آن‌ها را در دل‌ها می‌افکند»، فعالیت کرده‌ایم.

مدیر یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور  با اشاره به موفقیت‌های چشم‌گیر یاوران نماز در همین مدت کوتاه فعالیت، تصریح کرد: یاوران نماز حتماً هم مطالعه‌گر هستند و هم مطالبه‌گر که در این مهم مطالعه کتب و تفاسیر حجت‌الاسلام قرائتی، حجت‌الاسلام بهشتی و دیگران مورد توجه ماست.

شکوری ادامه داد: در مرحله نخست مدارس و بعد هم در تمام زمین خدا، مطالبه ما برای اقامه نماز در تمام شرایط مد نظر ما خواهد بود تا زمینه حضور و ظهور صاحب نماز، حجت خدا یعنی امام زمان(عج) را مهیا کنیم.

وی افزود: همانطور که حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی گفت که من نسبت به کار شما غبطه می‌خورم و حضور این مشوق همیشگی یاوران که همواره این گونه جملات را به صورت حضوری در جلسات و غیر حضوری با سخنرانی‌هایش بیان داشته، مسئولیت ما را بیشتر کرده است.

مدیر یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، در منشور فعالیت‌ها بر اساس اصول و سیاست‌های ابلاغی خود گفته‌اند؛ ما به دنبال عریض و طویل کردن ستاد نیستیم.

شکوری ادامه داد: در مورد یاوران نماز نیز به دنبال کیفیت افزایی کار و کارآیی هستیم، به طوریکه در سطح 31 استان تنها 700 نفر یاور نماز فعال داریم که در ماه رمضان با ایجاد گروه های استانی در شبکه‌های مجازی این تعداد به سه هزار نفر افزایش پیدا کرد و در تلاش هستیم کیفیت و کمیت را نیز افزایش دهیم که در این راستا شیوه‌های جذب جوانان و پیگیری اسرار و اهداف معارف نماز از مطالبات است.

وی افزود: کمترین اقدامات ما این است که هر روز حداقل دوبار به تمام استان‌ها از طریق شبکه‌های مجازی سرکشی می‌کنیم و مطالب و تجربیات مفید یاوران نماز را در گروه کشوری منعکس می‌کنیم.

مدیر یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور از انتشار تفاسیر سی جزء قرآن در ماه رمضان با رویکرد مهدویت در گروه‌های مجازی خبر داد و گفت: خاطرات نمازی مدیران ستاد استان‌ها و خاطرات نمازی مدیران استان‌های اجرایی، در گروه کشوری منعکس شد که بازتاب بسیار خوبی داشت.

شکوری اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف ما تقویت علمی، هنری و معنوی یاوران نماز در ابعاد متعدد بوده و شعار امسال اجلاس نماز را که «خانه مدرسه و مسجد است»، پیگیری خواهیم کرد.

 وی با بیان اینکه شعار «مدرسه مدرسه مدرسه» نیز الگوی کار خواهد بود، افزود: تعامل با مدیران ستاد و فعالان این حوزه، کمک به مدیران مدارس و دانش‌آموزان در راستای اقامه نماز در مدارس در اول وقت به جماعت با حضور مدیران، معلمین و اولیای دانش‌آموزان، از اهداف مهم است.

مدیر یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به ارائه گزارش از فعالیت‌های یاوران نماز در قالب یک کلیپ همراه با صوت و تصاویر و سرود نمازی که در بیشتر استان‌ها مهیا و ارسال شده است، افزود: جذب جوانان به گروه یاوران نماز و دختران و پسران مستعد و علاقه‌مند با توان و انرژی بیشتر، از مطالبات است.

شکوری با اشاره به انتظارات از یاوران نماز در طول سال، تصریح کرد: تنظیم جدول جلسات حداقل ماهی یک جلسه، ارائه گزارش بازدید مدارس به مدیر استان، ارائه گزارش مطالعات یاوران نماز در زمینه نماز، مخصوصاً شیوه‌های دعوت به نماز و اشاعه آن در بین جوانان و فعالیت در فضای مجازی و استفاده از جوانان مستعد و فکور در ارتقاء فعالیت‌های نمازی، از جمله انتظارات از یاوران نماز است.

وی با بیان اینکه لازم است با هماهنگی مدیر ستاد استان در هر شهرستان یک یاور نماز مشخص شود تا بتوانیم تمام استان را تحت پوشش داشته باشیم، افزود: لازم است در هر مدرسه با هماهنگی مدیران مدارس، صندوقی تحت عنوان پرسش و پاسخ نمازی و پیشنهادات و انتقادات برای ارتقاء نماز جماعت قرار داده شود.

مدیر یاوران نماز ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: از یاوران نماز انتظار داریم به مدیران مدارس پیشنهاد کنند که با دانش‌آموزانی که به هر دلیلی در نماز جماعت شرکت نمی‌کنند، بحث و گفتگوی چهره به چهره صورت گیرد.

شکوری با تاکید بر معرفی کتاب نماز خصوصاً کتاب‌های ستاد اقامه نماز و کتاب‌های حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی که به سبک ساده و روان نوشته شده است، یادآور شد: همچنین از یاوران نماز می‌خواهیم تا  منشور یاوران نماز را که تهیه شده و درگروه مدیران نماز منعکس شده است را مطالعه و بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام
captcha