اولین «جشنواره مردمی فیلم و کلیپ ثامن» برگزار می‌شود
کد خبر: 3908030
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

اولین «جشنواره مردمی فیلم و کلیپ ثامن» برگزار می‌شود

اولین «جشنواره مردمی فیلم و کلیپ ثامن» به مناسبت سالروز میلاد باسعادت امام رضا(ع) فراخوان خود را آغاز کرد.

اولین جشنواره مردمی فیلم و کلیپ ثامن برگزار می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاشانی، دبیر اولین جشنواره مردمی فیلم و کلیپ ثامن، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری این جشنواره از سوی شبکه ثامن، گفت: شبکه جهانی ثامن، یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای است که از سال 1388 در ماهواره‌های هاتبرد و یاه‌ست در گستره ایران و افغانستان، خاورمیانه، آسیای میانه و روسیه، و اروپا و شمال آفریقا به پخش برنامه‌های تلویزیونی در راستای معارف امام رضا(ع) می‌پردازد.
 
وی با بیان اینکه این شبکه به حوزه‌های معارفی، اخلاق و سبک زندگی و فرق و ادیان توجه ویژه دارد، افزود: این شبکه در آستانه میلاد باسعادت امام رضا(ع) اقدام به فراخوان اولین جشنواره مردمی فیلم و کلیپ ثامن کرده است.
 
کاشانی با اشاره به اهداف جشنواره تصریح کرد: امام رضا(ع) در حدیثی فرموده‌اند که خداوند رحمت کند هر کس که امر ما را زنده کند؛ از حضرت سؤال شد امر شما چگونه زنده می‌شود و حضرت فرمودند که علوم ما را بیاموزد و به دیگران بیاموزاند؛ زیرا اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند از ما تبعیت می‌کنند.
 
دبیر اولین جشنواره مردمی فیلم و کلیپ ثامن با بیان اینکه امروز بهترین راه انتشار محاسن کلام اهل بیت(ع) استفاده از ابزار رسانه است، اظهار کرد: هنرمندان و علاقه‌مندان زیادی وجود دارند که به ابزار رسانه مسلط‌اند و توانایی تولید کلیپ، موشن‌گرافی، مستند و... را دارند و مایل‌اند که با تولید آثار خلاق و تأثیرگذار خدمتی به ترویج معارف امام رضا(ع) داشته باشند.
 
کاشانی با اشاره به قالب‌های ارسال آثار برای جشنواره اضافه کرد: در این جشنواره آثاری در قالب‌های کلیپ، موشن‌گرافی، استاپ موشن، پویانمایی، مستند، فیلم داستانی، برنامه تلویزیونی اعم از برنامه‌های کارشناس‌محور، پلاتو، تاک‌شو و قطعه صوتی اعم از سرود، مداحی، دکلمه و... باشد پذیرفته می‌شود.
 
اولین «جشنواره مردمی فیلم و کلیپ ثامن» برگزار می‌شود
دبیر این جشنواره با اشاره به موضوعات جشنواره یادشده افزود: این جشنواره بنا دارد به‌صورت تخصصی به حوزه معارف امام رضا(ع) بپردازد و مباحثی اعم از  معارف و احادیث رضوی، سبک زندگی از منظر امام رضا(ع)، اخلاق از منظر امام رضا(ع)، دعا و معنویت در سیره امام رضا(ع)، امام رضا(ع) در رزمگاه ادیان و تاریخ امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.
 
وی بیان کرد: همچنین فرزندان و یاران امام رضا(ع)، اشعار و دل‌گویه‌های رضوی، کرامات و معجزات امام رضا(ع)، حرم مطهر و زیارت، قدمگاه‌های امام رضا(ع) در ایران و... از جمله موضوعات رقابتی این جشنواره است.
 
کاشانی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 30 آذر 99 از طریق کد پستی: 3713744985، شبکه‌های اجتماعی (واتساب، تلگرام، ایتا) 09918884002 و ایمیل: saamentv@chmail.ir ارسال کنند.
 
وی بیان کرد: اگر علاقه‌مندان آثار خوبی در موضوعاتی غیر از امام رضا(ع) مانند؛ اخلاقی، معنوی و عرفانی و سایر اهل بیت(ع) هم داشته باشند می‌توانند برای جشنواره ارسال کنند، ولی اثار مرتبط با امام رضا(ع) از اولویت و امتیاز بالاتری برخوردارند. 
انتهای پیام
captcha