ابراز نگرانی ۴ نماینده زن کنگره آمریکا از طرح الحاق
کد خبر: 3907873
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

ابراز نگرانی ۴ نماینده زن کنگره آمریکا از طرح الحاق

چهار نماینده زن کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور درباره برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی به شدت ابراز نگرانی کردند.

ابراز نگرانی ۴ نماینده زن کنگره آمریکا از طرح الحاق (عمومی)به گزارش ایکنا؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چهار نماینده زن کنگره آمریکا در نامه‌ای که به مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، نوشتند از نگرانی عمیق خود نسبت به طرح الحاق رژیم صهیونیستی سخن گفتند.

الکساندرا اوکاسیو کورتز، رشیده طلیب، پرامیلا جایاپال و بتی مک کالم چهار زنی بودند که این نامه را امضا کردند. آن‌ها در این نامه هشدار دادند که طرح الحاق که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وعده داده است از اول ژوئیه آغاز می‌شود «به طور چشمگیری به آینده آسیب می‌زند ... و زمینه را برای تبدیل اسرائیل به یک رژیم آپارتاید فراهم می‌کند.»

این نمایندگان زن هشدار دادند چنانچه نتانیاهو با رضایت دولت ترامپ دست به عملی ساختن طرح الحاق بزند آن‌ها تلاش خواهند کرد تا «کمک مالی ۳.۸ میلیارد دلاری نظامی آمریکا به اسرائیل متوقف گردد.» آن‌ها تاکید کردند: «ما نمی‌توانیم از یک سیستمی غیردموکراتیک حمایت کنیم که در آن اسرائیل به طور دائم بر ملت فلسطین حاکم باشد و خودمختاری و حقوق برابر آن‌ها را نادیده بگیرد.»

این چهار نماینده از آمریکا خواستند تا به آینده‌ای متعهد باشد که در آن همه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها با «حقوق کامل، عزت و دموکراسی» زندگی می‌کنند.

به نوشته آناتولی، این نامه به سرعت مورد انتقاد کمیته روابط عمومی اسرائیل و آمریکا (آیپک) قرار گرفت و اظهار شد این اقدام ممکن است روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی را خدشه دار کند. این کمیته در پاسخ به نامه نمایندگان در توئیتر نوشت: «آیپک با این نامه مخالف است ... آشکارا روابط آمریکا و اسرائیل را از راه‌هایی که به منافع آمریکا آسیب می‌رساند، امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد و راه حلی را که دو کشور به آن رسیده‌اند غیرمحتمل می‌کند، خدشه دار می‌سازد.»

انتهای پیام
captcha