از پویایی یک انقلاب تا جریان یافتن تفکر انقلابی در غرب
کد خبر: 3902989
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

از پویایی یک انقلاب تا جریان یافتن تفکر انقلابی در غرب

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه پیشرفت و یا پسرفت یک انقلاب بستگی به سه رکن مردم، رهبری و فرماندهی و ایدئولوژی و یا مکتب فکری و تشکیلات دارد و این سه رکن در تمام این سال‌ها در انقلاب ایران مورد توجه بوده است، گفت: اکنون تفکر انقلاب در غرب جریان دارد.

از پویایی یک انقلاب تا جریان یافتن تفکر انقلابی در قلب غربحجت‌الاسلام سیدحسن سیدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به ارتحال امام و قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: نکته‌ای که بسیار مهم است این است که باید بین انقلاب‌های شکل گرفته در دنیا و ایران مقایسه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: با این مقایسه درک می‌کنیم که هیچ انقلابی به پویایی و استواری انقلاب اسلامی ایران نیست و روز به روز بر پویایی و جلوه‌گری انقلاب ایران افزوده می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: اکنون بیش از ۴۰ سال از شکل‌گیری انقلاب می‌گذرد و باید به دنبال چرایی ماندگاری و پیشرفت انقلاب باشیم.

سیدی با بیان اینکه برای به دست آوردن رمز موفقیت انقلاب‌ها مقایسه بین انقلاب‌ها بسیار مهم است، تصریح کرد: امروز انقلاب ایران در حال صادر شدن به سایر نقاط جهان است.

وی افزود: پیشرفت و یا پسرفت یک انقلاب بستگی به سه رکن مردم، رهبری و فرماندهی و ایدئولوژی و یا مکتب فکری و تشکیلات دارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: اگر در انقلابی به این سه رکن توجه شود، می‌تواند باعث پیشرفت شود و انقلاب اسلامی ایران این سه رکن را در خود دارد.

سیدی با اشاره به مشارکت‌های مردمی در طول تاریخ انقلاب، اظهار کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی مردم همواره در راس بودند و این را می‌توان از رای دادن به قانون اساسی، حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات و تعیین نظام سیاسی انقلاب فهمید.

وی با اشاره به فاکتور رهبری انقلاب، افزود: در دوران چند ده ساله انقلاب، تثبیت رهبری و پیشرفت‌های شگفت انگیز با رهبری‌های الهی گونه را شاهد بوده‌ایم و این یکی از رموز ماندگاری انقلاب بوده است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی طرفدار عدالت و دفاع از مظلوم است و این را می‌توان در بیانیه گام دوم انقلاب مقام رهبری به وضوح دید، تصریح کرد: رهبر در بیانیه گام دوم بسیار هوشمندانه نقشه راه را ترسیم می‌کنند و تفکر دولت جوان و نقش جوانان و برگشت به مبانی انقلاب را بیان می‌کنند و تمام این‌ها به خاطر ایدئولوژی انقلاب است.

سیدی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب دفاع از ظالم و سرمایه دار نیست، اظهار کرد: اکنون تفکر انقلاب در قلب غرب جریان دارد و امروز عکس رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی در غرب بر دست‌های مردم است.

وی بیان کرد: اکنون ده‌ها ایالت و شهر آمریکا دچار اغتشاش شده و یک سیاه پوست را بی دلیل می‌کشند، اما انقلاب سلامی ایران به همه انسان‌ها فارغ از رنگ و نژاد احترام می‌گذارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: امروز ایران با جرات تحریم‌ها را می‌شکند و این به مدد الهی و به واسطه انقلاب اسلامی است.

سیدی با بیان اینکه ما باید هوشیار باشیم و بدانیم که همواره دشمنان تلاش می‌کنند این سه فاکتور را از انقلاب بگیرند، افزود: دشمنان به دستاویزهای مختلف از جمله جنگ و تحریم و فرهنگ چنگ می‌زنند تا جوانان ایرانی را هدف قرار داده و آنان را بی‌هویت سازند.

آفاتی برای انقلاب سلامی

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد مردم از مبانی ناب انقلاب فاصله گیرند، تصریح کرد: باید توجه کنیم که هر انقلابی آفاتی دارد و یکی از آفات نفوذ فرصت‌طلب‌هاست.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه عبادی _ سیاسی خود مطالب مفیدی را بیان می‌فرمایند که باید دوباره این مبانی را مرور کنیم.

سیدی ادامه داد: یکی از این مبانی عدم بازگشت تدریجی به ضدارزش‌هایی است که طرد شده‌اند، مانند تحصیل ناعادلانه ثروت، جای ظالم با مظلوم عوض شدن و نگاه سرمایه‌داری بر جامعه حاکم شدن است.

وی تصریح کرد: تضعیف ارزش‌های انقلاب و خستگی نیروهای انقلاب و یا از دست دادن روحیه انقلابی آنان نیز یکی دیگر از آفات است که باید با هوشیاری مانع آن شویم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: در این راه کمک گرفتن از وصیت‌نانه امام(ره)، مرور آن و تاکید بر ارزش‌هایی که ایشان ترسیم کرده‌اند می‌تواند به ما در ادامه این راه کمک کند و ما را از آسیب‌ها دور نگه دارد.

انتهای پیام
captcha