برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌های با وضعیت سفید
کد خبر: 3900743
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌های با وضعیت سفید

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: نماز جمعه این هفته در شهرستان‌هایی که از وضعیت سفید برخوردار هستند، اقامه خواهد شد.

برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌های با وضعیت سفیدحجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: با توصیه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و اجرای دقیق تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا توسط مؤمنان، تنفسی معنوی و حیات بخش برای جامعه متأثر از شرایط دشوار ماه‌های گذشته رقم زد و امید می‌رود در عبور از بحران، موجب گشایش ابواب رحمت الهی برای ملت و کشور شود. 

وی با اشاره به ترتیب برگزاری نمازجمعه این هفته، نماز عیدسعید فطر و روز جهانی قدس، افزود: همانند دو هفته گذشته، نماز جمعه این هفته در 180 پایگاه مستقر در 132 شهرستان که از وضعیت سفید برخوردار هستند، اقامه خواهد شد و افزایش یا کاهش این فهرست، تابع مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

وی بیان کرد: با عنایت به تصمیم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال برگزار نخواهد شد و سخنرانی مهم ولی امر مسلمین جهان، راهبردهای پیش رو برای تجلی خشم و نفرت انسان های آزاده عالم، تا زمان نابودی غده سرطانی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف را تبیین و تعیین خواهد کرد.

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در عین حال در مناطقی که نمازجمعه برگزار می‌شود، ابراز انزجار و فریاد دشمن شکن مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکای نمازگزاران غیور، بدون خروج از مصلی ها و با حذف برنامه راهپیمایی، به شکل طبیعی و به نمایندگی از سایر هموطنان انقلابی که فعلاً امکان اقامه نمازجمعه ندارند، صورت خواهد پذیرفت.

رحیم‌آبادی ادامه داد: نماز عید سعید فطر امسال، با مراعات کامل ضوابط بهداشتی تدوین شده، صرفاً در مساجد سراسر کشور، به استثناء استان‌های شدیداً درگیر و سایر مصادیقی که ستاد ملی مقابله با کرونا، یا کمیته‌های استانی، متشکل از نمایندگان ولی فقیه، استانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین خواهد کرد، برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نماز عید فطر در مصلی های مناطق قرمز و زرد اقامه نخواهد شد، یادآور شد: اقامه نماز عید فطر در مصلی‌های مناطق سفید که مجاز به برگزاری نمازجمعه هستند، همزمان با مساجد و منوط به اینکه منجر به اجتماعات بزرگ نشود، بلامانع است.
                                                 
مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ارکان مساجد باید توجه کنند با توجه به بیماری کرونا و تعطیلی راهپیمایی روز قدس به همین مناسبت سخنرانی ولی امر مسلمین به مناسبت روز جهانی قدس،‌ جمعه ساعت ۱٢ ظهر خواهد بود و باید نسبت به پخش از بلندگوهای مساجد و تبیین فرمایشات ایشان در خطبه‌های نماز عید فطر اهتمام لازم را داشته باشند.

رحیم‌آبادی یادآور شد: با توجه به مصوبه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و هماهنگی با نماینده معزز ولی فقیه در استان، تمامی ارکان مسجد باید تمامی تلاش خود را نسبت به هرچه باشکوه تر برگزار شدن نماز عید با رعایت کامل نکات بهداشتی (‌استفاده از ماسک، دستکش ‌و آوردن مهر ، سجاده،‌ زیراندازشخصی، رعایت فاصله و به صورت صفوف نماز در مساجد استان اقدامات لازم را مبذول دارند.

انتهای پیام
captcha