ثبت ۱۶ وقف قرآنی توسط واقفان در خراسان رضوی
کد خبر: 3891518
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
در سال ۹۸ صورت گرفت؛

ثبت ۱۶ وقف قرآنی توسط واقفان در خراسان رضوی

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۶ وقف جدید با نیت صرف در امور قرآنی توسط واقفان خیراندیش در این استان ثبت شده است.

ثبت 16 وقف قرآنی توسط واقفان در خراسان رضویجعفر حسینی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با ایکنا، در خصوص فعالیت‌های قرآنی سال 98 این اداره‌کل اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی همه ساله اقدامات و فعالیت‌های متعددی از سوی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی 157 محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه سراسر استان در سال 98 از جمله این اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی است که از سوی این اداره صورت گرفت.

حسینی افزود: از این تعداد 112 محفل در ماه مبارک رمضان، 42 محفل انس با قرآن کریم در دهه فجر و سه محفل همزمان با ولادت پیامبر‌(ص) و در دهه وحدت برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برپایی 427 کرسی تلاوت، برگزاری 307 جلسه مفاهیم، 897 جلسه تفسیر و 79 برنامه جزء‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه سراسر استان از دیگر اقدامات در راستای ترویج فرهنگ قرآن بوده که در سال 98 صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه تأمین بیشتر فعالیت‌های قرآنی از محل موقوفات با نیت قرآنی اجرا می‌شود، تصریح کرد: در سال 98 نیز تعداد 16 وقف جدید با نیت قرآنی توسط واقفان خیراندیش در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
captcha