مهم‌ترین راه مقابله با تحریم، توجه به تولید است/ چشم بر ظرفیت‌ها نبندیم
کد خبر: 3888131
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

مهم‌ترین راه مقابله با تحریم، توجه به تولید است/ چشم بر ظرفیت‌ها نبندیم

منتخب مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در انتخابات مجلس با بیان اینکه می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، گرفتاری‌های مختلف و تحریم‌ها را به نحوی جبران کنیم، گفت: مهم‌ترین راه مقابله با تحریم، توجه به مسئله تولید است.

جهش تولید با ظرفیت‌ها

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، منتخب مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در انتخابات مجلس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: جهش تولید با توجه به ظرفیت‌هایی که در خراسان جنوبی وجود دارد، می‌تواند اتفاقات ویژه‌ای را با این فرصت‌ها رقم بزند‌.

 

وی با اشاره به ظرفیت معادن در استان و ضرورت بهره‌گیری از آن، افزود: حوزه معدن و صنایع وابسته با آن و حوزه کشاورزی که از قدیم زندگی مردم این استان با کشاورزی و دامداری مرتبط بوده است، از جمله ظرفیت‌های دیگر استان هستند.

منتخب مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در انتخابات مجلس بیان کرد: در بحث صنایع دستی استان نیز طرفیت‌های ویژه‌ای وجود دارد که می‌توانیم در مورد آن فکر کرده و استفاده ویژه‌ای از آن کرد.

نصیرایی ادامه داد: در حوزه انرژی‌های نو و استفاده از انرژی خورشیدی و باد نیز در منطقه ظرفیتی فوق‌العاده وجود دارد که می‌توان از آن بهره برد.

وی با بیان اینکه ثروت‌های خدادادی در این منطقه بسیار به وفور دیده می‌شود، افزود: باید از این ظرفیت‌ها بهره برد تا اشتعالزایی را در پی داشته باشد و دیگر معضلات اجتماعی برطرف شود.

منتخب مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در انتخابات مجلس بیان کرد: در صورت توجه به این ظرفیت‌ها، اقتصاد استان به صورت خاص متحول شده، زمینه اشتغال را به معنی واقعی در استان ایجاد و جهش در تولید و فعالیت‌های اقتصادی اتفاق خواهد افتاد.

نصیرایی با بیان اینکه می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها گرفتاری‌های مختلف و تحریم‌ها را به نحوی جبران کنیم، تصریح کرد: مهم‌ترین راه مقابله با تحریم، توجه به مسئله تولید است.

وی افزود: اگر تحریم در اقتصاد کشور کمی اثر گذاشته به این دلیل است که سال‌ها کشور با محوریت فروش نفت اداره می‌شد.

منتخب مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در انتخابات مجلس بیان کرد: راه رونق اقتصادی، بهره‌گیری از توان متخصصان و دلسوزان واقعی و در راس آن فرمایشات مقام معظم رهبری است که باید تولید داخل را رونق دهیم؛ تولیدی که بتواند علاوه بر رفع نیاز بازار، به خارج از کشور نیز صادر شود.

نصیرایی با بیان اینکه بخش اعظم تولیدات داخلی مصرف داخلی کشور است که مزیت بزرگی است، افزود: اگر می‌خواهیم تحریم‌ها در کشور و اقتصاد به حداقل ممکن رسیده و اثرگذار نباشد، باید بتوانیم تا جایی که امکان دارد وابستگی خود را به خارج از کشور به صفر برسانیم چراکه به همان نسبت آسیب‌ها کمتر می‌شود و اینجاست که اهمیت تولید و تولید داخلی بیشتر نمایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرچه از تولیدات داخلی بهره ببریم، به همان نسبت کمک به حل گرفتاری‌ها کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: همه این موضوعات باید در کنار هم دیده شود و این عوامل زنجیره‌ای است که همه ابعاد آن باید دقیق سنجیده و دیده شود.

انتهای پیام
captcha