اشتغالزایی به سبک کمیته امداد در سالی که گذشت
کد خبر: 3887479
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

اشتغالزایی به سبک کمیته امداد در سالی که گذشت

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۴۰۹۲ طرح اشتغال به مبلغ ۱۵۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرا کردیم.

اشتغالزایی به سبک کمیته امداد در سالی که گذشتسیدرضا حسینی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در سال گذشته ۴۰۹۲ طرح اشتغال به مبلغ ۱۵۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرا کردیم. این طرح‌ها از نظر تعداد ۱۵۹ درصد و از نظر مبلغ ۲۹۴ درصد رشد داشته و ۱۰۰ درصد برنامه ابلاغی سال ۹۸ اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح‌ها و ۳۳۳ طرح کاریابی در مجموع ۴۸۹۵ فرصت شغلی ایجاد شده است، تصریح کرد: ۳۴۸۹ نفر در این مدت آموزش فنی و حرفه‌ای اشتغال را دیده‌اند که تاکنون بابت این آموزش‌ها ۱۹۷ میلیون تومان هزینه شده است.

حسینی ادامه داد: در زمینه آموزش‌های مقدماتی ۱۳۶۷ نفر، آموزش‌های مهارتی ۱۲۳۴ نفر و پایدارسازی و توسعه ۸۸۸ نفر آموزش دیده‌اند. ۱۰۹ طرح در حوزه حمل و نقل، ۱۰۷۹ طرح خدمات، ۲۰۰۲ طرح دامداری، ۱۰۴ طرح طیور، ۲۰۵ طرح کشاورزی، ۲۴ طرح زنبور و ماهی، ۳۷۶ طرح صنعتی، ۱۴۴ طرح فرش و گلیم و ۴۹ طرح صنایع دستی اجرا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: ۲۱ هزار و ۴۲۹ فقره نظارت بر طرح‌ها انجام شده و ۳۵۱۷ طرح خوداشتغالی و ۵۷۵ طرح مشاغل خانگی است. از ۴۰۹۲ طرح ۱۰۲۷ طرح ویژه مجریان زن و ۳۰۶۵ طرح برای مجریان مرد، ۱۳۹۴ طرح در نقاط شهری و ۲۶۹۸ طرح در نقاط روستایی اجرا شده است.

وی افزود: ۴۵۲ خانوار در این مدت خودکفا شده‌اند که ۱۸۶ طرح شهری و ۲۶۶ طرح روستایی، ۶۰ طرح برای مجریان زن و ۳۹۲ طرح برای مجریان مرد احرایی شده است. ۲۰۴ طرح دامپروری، ۱۹۴ طرح خدمات، شش طرح در حوزه صنایع دستی، ۲۳ طرح صنفی و صنعتی و ۲۵ طرح کشاورزی بوده است.

حسینی تصریح کرد: برای مجریان زن ۱۰۲۷ طرح اجرا شده که ۲۷ میلیارد تومان هزینه در برداشته و ۵۶۳ طرح در روستا و ۴۶۴ طرح در شهرها برای این مجریان اجرا شده است. ۳۶۹ طرح دامداری، ۵۲ طرح کشاورزی، ۱۳۵ طرح صنایع دستی، ۳۲۳ طرح خدماتی و ۱۴۸ طرح صنفی و صنعتی برای این مجریان اجرایی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۴۳۷ زن آموزش دیده‌اند و هزینه آن تاکنون ۶۵ میلیون تومان شده که ۷۸۹ نفر به صورت مقدماتی، ۳۶۲ نفر به صورت مهارتی و ۲۸۶ نفر در حوزه پایدارسازی و توسعه آموزش دیده‌اند.

حسینی اظهار کرد: برای مجریان روستایی ۲۶۹۸ طرح به مبلغ ۹۳ میلیارد تومان اجرا شده که ۳۹۴ شغل خانگی، ۲۳۰۴ خوداشتغالی، ۱۸۶۵ طرح دامداری، ۱۷۳ طرح کشاورزی، ۱۱۹ طرح صنایع دستی، ۳۵۴ طرح خدمات و ۱۸۷ طرح صنفی و صنعتی اجرایی شده است. ۱۶۹۰ نفر به مبلغ ۵۶ میلیون تومان آموزش دیده‌اند که در زمینه مقدماتی ۸۳۵ نفر، در زمینه مهارتی ۵۳۴ نفر و در حوزه پایدارسازی و توسعه ۳۲۱ نفر آموزش دیدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال گذشته، ۵۶۹ تخته فرش به متراژ ۲۵۵۰ متر و به ارزش ۳ میلیارد تومان توسط مددجویان بافته شده است.

انتهای پیام
captcha