از تولید ۲۰ هزار ماسک به مدد وقف تا حمایت از مستأجران املاک موقوفه
کد خبر: 3887135
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

از تولید ۲۰ هزار ماسک به مدد وقف تا حمایت از مستأجران املاک موقوفه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از تولید ۲۰ هزار ماسک استاندارد در خراسان جنوبی با بهره‌گیری از نیات وقف خبر داد.

وقف و کروناحجت‌الاسلام والمسلمین پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: باتوجه به نیات موقوفات اجتماعی استان، اوقاف در شرایط شیوع کرونا از محل اجرای نیت واقفان سعی در کمک به جلوگیری از گسترش این ویروس دارد.

وی افزود: در این راستا با هماهنگی با بسیج سازندگی حدود ۲۰ هزار ماسک را تولید کردیم که این ماسک‌ها از سوی بسیج سازندگی بین اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد توزیع می‌شود. این ماسک‌ها به صورت رایگان بین بیمارستان‌ها، کسبه و محرومین توزیع خواهد شد.

بخشی‌پور ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و رکود ایجاد شده در بازار، ایجاد همدلی و همبستگی و یاری رساندن به یکدیگر بیش از پیش موردنیاز است. در همین راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از روزهای ابتدایی شیوع این بیماری به دنبال اخذ مجوز برای حمایت از مستاجرین املاک تجاری موقوفه از نماینده محترم ولی فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه(ریاست سازمان) بوده و مکاتبات در این خصوص انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: از آنجا که مسئله وقف صرفاً مسئله شخصی نبوده بلکه یک مسئله شرعی است؛ لذا هرگونه تصمیم‌گیری درخصوص مسائل مترقبه و خاص باید با اذن و مجوز نماینده ولی‌فقیه در سازمان به عنوان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اتخاذ شود. در این گونه مسائل صرفاً نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف با سنجش و بررسی دقیق تمامی زوایا در خصوص این گونه مسائل تصمیم‌گیری و مجوز لازم را صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: اوقاف مانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر مالک نیست و اجازه هیچ‌گونه دخل و تصرفی در اموال و املاکی که در اختیار اوست ندارد؛ بلکه امین اموال و املاک واقفین است و در راستای نیات آنها صرفاً مجری اجرای نیت واقفین است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: وقف چند رکن دارد و یکی از ارکان آن موقوف علیهم یعنی کسانی که وقف به نفع آن‌ها انجام شده است و واقف به نیت آن‌ها وقف کرده است؛ لذا نمی‌توان با یک نگاه یک طرفه به موضوعات و کمک به بخشی از مستاجرین، حق طرف دیگر یعنی موقف علیهم را نادیده گرفت.

بخشی‌پور تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که از محل درآمد موقوفات در استان و کشور در حال انجام است و به موقوف علیهم خدمت‌رسانی می‌شود، طرح آستان مهربانی (دست‌های مهربانی) است که به خانواده‌های کارگر و نیازمندی که با توجه به مسائل اقتصادی پیش آمده مشکلات بیشتری گریبان‌گیر آنها شده است خدمت‌رسانی می‌شود.

وی یادآور شد: در اسفندماه سال جاری به 679 خانواده نیازمند بسته‌های حمایتی شامل؛ موادغذایی، البسه و موادبهداشتی اهدا شده است.

انتهای پیام
captcha