اهتمام مسئولان فرهنگی به تربیت انقلابی وارثان انقلاب
کد خبر: 3881951
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

اهتمام مسئولان فرهنگی به تربیت انقلابی وارثان انقلاب

امام‌جمعه بجنورد گفت: این عیب بزرگی برای مدارس ما است که دانش‌آموزان ما با قرآن آشنایی نداشته باشند و نمازخانه‌ها در مدارس خالی بماند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود متولیان، مدیران، معلمان و مسؤولان آموزش‌وپرورش اهتمام بیشتری به تربیت اسلامی دانش‌آموزان داشته باشند.

مسئولان فرهنگی و آموزشی اهتمام بیشتری به تربیت انقلابی وارثان انقلاب داشته باشندبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، با گرامیداشت روز امورتربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی، خطاب به متولیان آموزش‌وپرورش، گفت: تربیت اسلامی را در دانش آموزان برجسته کنید؛ زیرا این‌ها امانت شما مدیران و مسئولان مدارس هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید دانش‌آموزان را در دامن ارزش‌های اسلامی قرار بدهید، افزود: سبک زندگی ما باید اسلامی، الهی و معنوی باشد و برای دست‌یابی به این مهم باید تربیت اسلامی بچه‌ها را از مهدکودک و پیش‌دبستانی شروع کنیم تا آینده الهی آن‌ها تضمین شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: این شایسته نیست که دانش‌آموز دبستان ما اسامی 12 امام معصوم را نمی‌داند و نمی‌تواند قرآن بخواند.

وی افزود: این عیب بزرگی برای مدارس ما است که دانش‌آموزان ما با قرآن آشنایی نداشته باشند و نمازخانه‌های ما در مدارس خالی بماند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود متولیان، مدیران، معلمان و مسئولان آموزش‌وپرورش اهتمام بیشتری به تربیت اسلامی دانش آموزان داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه فریضه تربیتِ انقلابیِ وارثانِ انقلاب بر عهده مسئولانِ انقلاب است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه تأکید می‌فرمایند که باید به تربیت کودک و نوجوان بیشتر بپردازیم، درباره آن بیشتر فکر کنیم و اهمیت آن را بیشتر بشناسیم؛ زیرا کار بر روی کودکان و نوجوانان در حقیقت کار برای آینده، برای خانواده‌ها، برای کشور و تاریخ است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: بر این اساس موضوع تربیت نسل‌های آینده و کودکان و نوجوانان در تراز انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های نیروهای فرهنگی انقلاب است.

وی تصریح کرد: باید متولیان امر در این زمینه علاوه بر انگیزه، دغدغه‌مندی و احساس مسؤولیت در برنامه‌های مدیریت راهبردی خود مسئله تربیت کودکان و نوجوانان منطقه را مُجدانه پیگیری کنند؛ به همین جهت مقام معظم رهبری به «رابطه گرم و پدرانه با جوانان و نونهالان» توصیه مؤکد دارند.

تبیین منشور تربیت کودکان و نوجوانان در تراز انقلاب اسلامی

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رهبر معظم انقلاب در سال 95 در مراسم جشن تکلیف حدود دو هزار نفر از دانش آموزان چهارده نکته شاخص را به دانش آموزان توصیه کردند که می‌توان این توصیه‌های چهارده‌گانه را منشور تربیت کودکان و نوجوانان در تراز انقلاب اسلامی قلمداد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این توصیه‌ها شامل توصیه‌های معنوی، توصیه‌های فردی، توصیه‌های علمی و توصیه‌های اجتماعی است، اضافه کرد: معنای جشن تکلیف را بدانید، نماز را اول وقت و با توجه بخوانید، رابطه خود را با خدا مستحکم کنید، سلامت معنوی را با توجه به خدا، نماز، دعا، توسل و یاد شهدا تأمین کنید و هر روز مقداری قرآن با توجه به معانی آن بخوانید توصیه‌های معنوی رهبری خطاب به دانش آموزان است.

وی افزود: احترام به پدر و مادر و جبران محبت‌های آن‌ها، تأمین سلامت جسمی از طریق ورزش و تغذیه، شجاعت و اعتمادبه‌نفس، جدی گرفتن درس خواندن، تأمین سلامت فکری با مطالعه کتاب‌های خوب، راهگشا و راهنما و مطالعه کتاب‌های نوشته‌شده درباره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس توصیه‌های فردی رهبری به دانش آموزان محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: همچنین مصونیت خود و اطرافیان در مقابل نفوذ دشمنان، اثرگذاری در محیط خانه و مدرسه به عنوان یک نوجوان شاداب و کاری و آماده کردن خود برای اداره کشور در آینده ازجمله توصیه‌های اجتماعی رهبری به دانش آموزان است.

وی با اشاره به لزوم گفتمان سازی توصیه‌های چهارده‌گانه، اظهار کرد: به نظر می‌رسد اولین اقدام مؤثر در حوزه تربیتی، گفتمان سازی همین توصیه‌های چهارده‌گانه باشد و منظور از گفتمان سازی این منشور، این است که با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و کانون‌های فرهنگ‌ساز حوزه مأموریتی خود کاری کنیم که تمام نوجوانان، با محتوای این توصیه‌ها آشنا شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی گفت: در این راستا می‌توان در جلسات هماهنگی با عناصر فرهنگی حوزه مأموریتی مثل معلمان، ائمه مساجد، وعاظ و مبلغین، اساتید حوزه و دانشگاه، فعالان خودجوش عرصه کودکان و نوجوانان و... این منشور را به عنوان میثاق مشترک کار تربیتی ارائه داد و با تشکیل کارگروه پیگیری، برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت اعتلای تربیتی و فرهنگی نونهالان انجام داد.

انتهای پیام
captcha