اقدامات پیشگیرانه جهت عدم ابتلای افراد بی‌خانمان به کرونا
کد خبر: 3881937
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
سرپرست سازمان رفاه خبر داد؛

اقدامات پیشگیرانه جهت عدم ابتلای افراد بی‌خانمان به کرونا

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به اینکه تمام قوای خود را برای پیشگیری از ابتلای مددکاران و مددجویان به ویروس کرونا به کار گرفته‌ایم، گفت: از 10 اسفندماه، از تمام کارکنان واحد‌های فوریت خدمات اجتماعی و کارکنان مستقر در گرم‌خانه‌ها تست اولیه ابتلا به ویروس کرونا گرفته می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، سیدمالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، ایمن‎سازی گرم‌خانه‌های شهر تهران از حیث سلامت مددجویان و کارکنان گرم‌خانه‌ها را حائز اهمیت دانست و گفت: این مسئله در اوضاع کنونی جامعه اهمیت بسیاری دارد.
 
وی افزود: همه تلاش همکاران من ایمن نگه داشتن گرم‌خانه‌ها و مراکز ویژه مراقبت از افراد بی‌خانمان در برابر سرایت ویروس کرونا و همزمان عدم تعطیلی این مراکز به رغم پر خطر بودن نگهداری جمعی افراد آسیب‌دیده از نظر فنی است. از هفته‌ها قبل اقدامات اولیه طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز و در یک هفته اخیر نیز شرایط ویژه‌ای اعمال شد.
 
سرپرست سازمان خدمات، رفاه و مشارکت‌های اجتماعی با تشکر از کارمندان و مدیران گرم‌خانه‌ها و گشت‌های فوریت‌های اجتماعی، بیان کرد: این افراد ایثارگرانه در حال خدمت‌رسانی به افراد بی‌سرپناه در محیط‌های پرخطر هستند و به طور حتم همانگونه که خود را در برابر افراد بی‌سرپناه شهر مسئول می‌دانیم، تلاش داریم برای این افراد هم شرایط ایمنی را فراهم کنیم.
 
حسینی ادامه داد: در این راستا اقداماتی برای مواجهه با سرایت ویروس کرونا به گرم‌خانه‌های شهر تهران و ایمنی همکاران‌مان انجام شده که مهمترین آن‌ها عبارتند از؛ تهیه ۶۰ عدد لباس ایزوله برای همکاران‌مان در گرم‌خانه‌ها، توزیع دو هزار و 800 ماسک و دو هزار و 500 دستکش لاتکس جهت استفاده پرسنل و مددجویانی که دارای علائم اولیه هستند. طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شد روز شنبه ۱۰ اسفندماه، تست غربالگری اولیه تشخیص کرونا در مراکز خاورشهر و لویزان انجام شود.
 
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی سلامت کارکنان واحد فوریت‌های اجتماعی و پرسنل مستقر در گرم‌خانه‌ها را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: هماهنگ شده است از روز شنبه برای تمامی کارکنان واحد فوریت‌های خدمات اجتماعی و کارکنان مستقر در گرم‌خانه‌ها تست اولیه ابتلا به ویروس کرونا انجام شود.
 
حسینی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به آمادگی قبلی این سازمان اقدامات لازم برای تهیه اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده انجام و حداقل برای دو هفته ذخیره لازم انجام شده و اکنون هم در حال رایزنی برای تهیه اقلام با احتمال طولانی‌تر شدن شرایط کنونی هستیم.
 
وی با اشاره به دغدغه فعالان مدنی در خصوص وضعیت کودکان کار و افراد بی‌سرپناه اظهار کرد: این دغدغه ارزشمند و قابل درک است، اما باید اطمینان بدهم که در موضوع افراد بی‌سرپناه شرایط خوب است و قطعا می‌توانم بگویم جز افرادی که برای حضور در گرم‌خانه‌ها و حتی افراد بی‌سرپناه تحت مدیریت سازمان‌های غیر دولتی مقاومت می‌کنند و خود تمایل به حضور ندارند هیچ کس در تهران بی‌سرپناه نخواهد ماند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی تصریح کرد: در موضوع کودکان کار و خیابان هر چند مأموریت اصلی با سازمان بهزیستی است، اما ما به عنوان مسئولیت اجتماعی خود از این موضوع غافل نشدیم و در تعامل با سازمان‌های غیردولتی تلاش می‌کنیم اقلام مورد نیاز را برای آن‌ها به عنوان نهاد‌های تخصصی مردمی تهیه کنیم که پس از انجام اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.همه باید بپذیریم در شرایط ویژه و سختی قرار داریم و باید به یکدیگر کمک کنیم تا از این بحران با کمترین هزینه عبور کنیم. به همین دلیل تقاضا می‌کنم صرفاً ناظر و منتقد نباشیم و هر کس باید به هر شکلی که می‌تواند در هماهنگی با نهاد‌های متولی به مدیریت بحران ایجاد شده کمک کند.

حسینی تأکید کرد: با همه توان و ظرفیت در حال خدمات رسانی هستیم و از همه پیشنهاد‌ها و توصیه‌های نهاد‌های مدنی و افراد در مدیریت بهتر شرایط استقبال کرده و آماده همکاری با آن‌ها هستیم.
انتهای پیام
captcha