آگاه‌سازی و جلب همراهی مردم، لازمه موفقیت در کنترل کرونا است
کد خبر: 3881932
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

آگاه‌سازی و جلب همراهی مردم، لازمه موفقیت در کنترل کرونا است

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر تقویت اقدامات قرارگاه پدافند زیستی استان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و پشتیبانی همه دستگاه‌های استان از دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این زمینه، آگاه‌سازی جامعه و جلب همراهی مردم و تشکل‌های مردمی را لازمه موفقیت در مدیریت و مهار این پدیده دانست.

آگاه‌سازی و جلب همراهی مردم، لازمه موفقیت در کنترل و مهار کرونا استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی روز پنجشنبه، هشتم اسفندماه در ششمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان با موضوع بررسی وضعیت بیماری کرونا، با تأکید بر تقویت اقدامات قرارگاه پدافند زیستی استان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و پشتیبانی همه دستگاه‌های استان از دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این زمینه، آگاه‌سازی جامعه و جلب همراهی مردم و تشکل‌های مردمی را لازمه موفقیت در مدیریت و مهار این پدیده دانست.

وی تأکید کرد: تاکنون در تمامی بحران‌ها و مشکلات با همراهی مردم توانسته‌ایم موفق باشیم و این بار نیز با آگاه‌سازی مردم و جلب همراهی آنان خواهیم توانست به سلامت از این پدیده عبور کنیم.

پورمحمدی، با تأکید بر اقدامات جدی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: اولین قدم در این زمینه، آگاه‌سازی و بالا بردن اطلاعات مردم است و از همه مردم می‌خواهیم ضمن رعایت دقیق اصول بهداشتی، در صورت داشتن علایم بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: پرهیز از تجمعات غیرضروری و ضدعفونی کردن تمام مراکزی که محل مراجعه عمومی هستند از دیگر کارهای ضروری است که باید از سوی دستگاه‌های مسئول جدی گرفته شود.

وی همچنین بر تأمین امکانات و نیازهای بهداشتی مردم تأکید کرد و گفت: نسبت به سلامت مردم، هیچ تعارفی نداریم و دستگاه قضایی به صورت جدی با کسانی که نسبت به انجام وظایف خود در قبال سلامت مردم کوتاهی می‌کنند یا نگرانی مردم را وسیله سودجویی قرار داده‌اند برخورد کند.

انتهای پیام
captcha