«ویروس در سرزمین سلامت»؛ نمایشی آموزشی علیه کرونا
کد خبر: 3881648
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

«ویروس در سرزمین سلامت»؛ نمایشی آموزشی علیه کرونا

حسین فدایی حسین نمایش «ویروس در سرزمین سلامت» را در چند شهر استان تهران روی صحنه خواهد برد که در آن راه‌های مقابله با وبروس‌هایی نظیر کرونا را به کودکان آموزش می‌دهد.

حسین فدایی حسین، کارگردان تئاتر، در گفت‌و‌گو با ایکنا، درباره جدیدترین کار خود اظهار کرد: چندی پیش نمایشنامه‌ای با نام «ویروس در سرزمین سلامت» را به روی صحنه بردم که داستان ویروس سرخک و ورود آن به شهر بود که باعث مریضی مردم شد، اما با اتحاد مردم از شهر بیرون رانده شد. این تئاتر در زمان اجرا با استقبال کودکان قمی مواجه شد، برای همین تصمیم گرفتم در شرایط فعلی که کشور نیازمند انگیزه و روحیه است، این نمایش را در چند استان برای کودکان روی صحنه برم.
 
وی افزود: در نمایش جدید جای ویروس سرخک با ویروس کرونا عوض می‌شود. برای اجرای این کار در شهر‌های مختلف نیازمند کمک‌های آموزش و پرورش هستیم تا امکان اجرای آن را فراهم آورند. در همین باره مذاکراتی در حال انجام است که امیدوارم منتج به نتیجه دلخواه شود. نویسندگی و کارگردانی آن را خود برعهده دارم و این اثر با همان بازیگران نمایش اصلی مجدداً به روی صحنه خواهد رفت.

فدایی‌حسین تأکید کرد: این نمایش کاملاً آموزشی است و به کودکان آموزش داده می‌شود که با شستن دست و صورت و گذاشتن ماسک بیمار نمی‌شوند. این نمایش با مشارکت حوزه هنری قم تولید شده است. همچنین بر این نکته تأکید می‌کند که رعایت برخی احکام اسلامی همان توصیه‌های پزشکان است.

وی درباره زمان اجرا گفت: همان گونه که گفتم نیازمند همراهی آموزش پرورش هستم، چون تا زمانی که مدارس بازگشایی نشوند، امکان نمایش فراهم نیست، ولیکن امیدوارم بتوانم تا یک یا دو ماه آینده حداقل چند اجرا داشته باشم، چون چنین آثاری در شرایط فعلی جزء اولویت‌هاست.

وی در پایان ابراز کرد: در حوزه آموزش تئاتر نیز تلاش می‌کنم با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی، مربیان تئاتر برای کودکان تربیت کنم. هر آنچه از تئاتر می‌خواهیم باید از مسیر تئاتر کودک به دنبال آن باشیم.
انتهای پیام
captcha