توانمندی دانشگاه‌ها در آموزش الکترونیک یکسان نیست / تداوم تعطیلی خوابگاه‌ها در صورت موارد مشکوک
کد خبر: 3881626
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
علی خاکی‌صدیق:

توانمندی دانشگاه‌ها در آموزش الکترونیک یکسان نیست / تداوم تعطیلی خوابگاه‌ها در صورت موارد مشکوک

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه همه دانشگاه‌ها توانمندی یکسانی در آموزش‌های الکترونیک ندارند، گفت: می‌توان با همکاری و بهره‌گیری از مؤسساتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، عقب ماندگی‌های آموزشی را در صورت تداوم تعطیلی دانشگاه‌ها جبران کرد و نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا تا حد زیادی کاهش یابد.

علی خاکی صدیق

به گزارش ایکنا؛ علی‌رغم سخنان روز گذشته رئیس جمهور، مبنی بر اینکه فعالیت مراکز از جمله مراکز آموزشی از روز شنبه، 10 اسفندماه، از سر گرفته می‌شود، اما همچنان وضعیت فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های تهران، از روز شنبه در هاله‌ای از ابهام است و با توجه به بروز تهدیدات جانی و برخی کوتاهی‌ها در اطلاع‌رسانی، عدم تأمین سلامت افراد در مراکز عمومی و کمبود امکانات بهداشتی برای همه شهروندان الزام تعطیلی مراکز عمومی همچون دانشگاه‌ها و مدارس تا حصول اطمینان کامل از امنیت جانی و بهداشتی افراد بیش از پیش حائز اهمیت و فوریت است.

تعطیلی فعالیت‌های آموزشی و فوق برنامه، همایش‌ها و اردو‌ها در دانشگاه‌ها و تعطیلی کلاس‌های درس به مدت یک هفته، اگر چه اقدامی ارزنده، اما ناکافی است. حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها همچنان امکان سرایت و ابتلای دسته جمعی را افزایش می‌دهد. تعطیلی مراکز آموزشی به مدت یک هفته به هیچ عنوان رافع تهدیدات نبوده و همچنان این نگرانی وجود دارد که با وجود شرایط احتمال ابتلا به ویروس کرونا، افراد چگونه به مراکز آموزشی بروند؟ این پرسش در حالی مطرح می‌شود که برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه شهید بهشتی و علم و صنعت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بخش آموزش حضوری دانشگاه در هفته جاری، در صورت تداوم این وضعیت در هفته‌های آینده، کلاس‌های دروس نظری دانشگاه از روز شنبه ۱۰ اسفندماه، تا پایان سال به صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد. اما آیا امکان آموزش غیرحضوری در همه دانشگاه‌ها موجود است؟

علی خاکی‌صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره اینکه آیا شرایط آموزش الکترونیک و آموزش از راه دور برای همه دانشگاه‌ها فراهم است، گفت: امروز در جلسه‌ای درباره این موضوع که چه راه‌حل‌هایی می‌توان جایگزین آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌ها کرد تا در صورت تعطیلی دانشگاه‌ها از این روش‌ها برای آموزش استفاده شود، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همه دانشگاه‌ها توانمندی یکسانی در آموزش‌های الکترونیک ندارند، اما شاید با همکاری و بهره‌گیری از مؤسساتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بتوان عقب ماندگی‌های آموزشی را جبران کرد و نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا تا حد زیادی کاهش یابد.
 

ضدعفونی روزانه خوابگاه‌ها و سلف‌های دانشجویی

محمدرضا علم، معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، نیز درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی به ایکنا، گفت: اطلاعیه‌های مربوط به پاکسازی و ضدعفونی همه خوابگاه‌ها و سلف‌های دانشجویی به معاونت‌های آموزشی ابلاغ شده و دستورالعمل اقداماتی که باید انجام دهند تا فضا برای پاکسازی خوابگاه‌ها و اتاق‌ها و سلف‌های دانشجویی از هر گونه آلودگی و انواع میکروب‌ها به طور مرتب و روزانه، طی دو اطلاعیه به سمع و نظر آن‌ها رسیده است.

وی با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشجویی تا پایان هفته تعطیل است، گفت: در صورت ادامه تعطیلی دانشگاه‌ها، معاونت‌های آموزشی دانشگاه‌ها می‌توانند ضمن هماهنگی با شورای سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر خود در صورت مشاهده هر نوع مورد مشکوکی به تعطیلی خوابگاه‌ها ادامه دهند.
انتهای پیام
captcha