اجازه جولان به سودجویان را نخواهیم داد
کد خبر: 3881621
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور:

اجازه جولان به سودجویان را نخواهیم داد

حسن‌پور اظهار کرد: فضای حاکم بر اصناف و بازاریان از جهت همراهی با مردم بسیار مناسب است و اجازه نخواهیم داد که برخی از سودجویان در این شرایط سخت اقدام به سودجویی کنند.

غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور

غلامرضا حسن‌پور، رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح اقدامات بسیج اصناف برای مقابله با گرانی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم ما در روزهای اخیر برگزاری جلسه با رؤسای اتحادیه صنفی بود که با اقلام خوراکی، بهداشتی و مصرفی مردم سروکار دارند. در این جلسه تذکرات لازم به آنها داده و نکات توجیهی تشریح شد.


بیشتر بخوانید:


اقدامات بسیج اصناف برای ثبات بازار

وی ادامه داد: همچنین جلسه‌ای با سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار کردیم تا اقدامات لازم برای مقابله سوءاستفاده از شیوع ویروس کرونا صورت گیرد. از سوی دیگر در این ایام به دلیل توصیه‌های پزشکان به مصرفی برخی میوه‌ها همانند لیموشیرین و لیموترش متأسفانه برخی از افراد از این موقعیت سوءاستفاده کرده و در برخی از انبارها و سردخانه‌ها چنین میوه‌هایی را احتکار کرده و به فروش نمی‌رساندند. بنابراین برای مقابله با این اقدام وارد عمل شدیم.

حسن‌پور با اشاره به کاهش قیمت میوه‌های احتکار شده،، گفت: با هماهنگی با بسیج اصناف شهرستان‌های درگیر این موضوع، انبارها باز شده و الان قیمت این میوه‌ها به شدت نسبت به روزهای اخیر کاهش یافته است. از سوی دیگر به همه اصناف و بازاریان کشور گفته‌ایم که باید در این ایام که شاهد شیوع این بیماری هستیم، رسیدگی لازم به نیازهای مردم را داشته باشند.

برخورد با سودجویان

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور یادآور شد: کسبه ما در چند استان در توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده به صورت خودجوش اقدامات شایسته‌ای انجام دادند. امروز در زنجان 15 هزار مورد از مواد الکلی و ضدعفونی‌کننده توسط یکی از کسبه و فعالان اقتصادی رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با افرادی که بخواهند از این موقعیت سوءاستفاده کنند برخورد خواهیم کرد، گفت: همچنین در استان‌های مرکزی و اردبیل نیز چنین اتفاقاتی رخ داد و خوشبختانه فضای حاکم بر اصناف و بازاریان از جهت همراهی با مردم بسیار مناسب است و اجازه نخواهیم داد که برخی سودجویان در این شرایط سخت سودجویی کنند.

تمام نیازهای شهروندان فراهم شده است

حسن‌پور ادامه داد: از سوی دیگر باید از همه کسبه‌ای که به مردم کشور محبت می‌کنند تقدیر و تشکر کنیم. البته برنامه‌ خاصی هم برای تقدیر از این افراد داریم. بسیج کارگری هم اقدامات خوبی برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده و پودر لباسشویی که برخی از شرکت‌ها هم تولید می‌کنند انجام داد و الان تولید این مواد به حداکثر ممکن رسیده و نیاز کشور مرتفع شده است.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به وفور دارو و مواد غذایی در کشور افزود: اکنون مواد غذایی به اندازه کافی وجود دارد و خوشبختانه مردم هم نشان دادند که فرهنگ بسیار خوب و سطح بالایی دارند و خرید آنها هم کاملاً براساس آرامش است. لذا هیچ گونه کمبودی را در بازار مشاهده نمی‌‌کنیم، بلکه شاهد عرضه زیاد مواد غذایی و بهداشتی نیز هستیم و امیدوارم این فضای همدلی و مهربانی ادامه داشته باشد و خداوند نیز کمک کند که از این شرایط عبور کنیم.

داروخانه‌های متخلف مجازات شدند

وی درباره وضعیت نظارت بر داروخانه‌ها گفت: داروخانه‌ها زیر نظر معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت هستند و ما مجوز نظارت بر آنها را نداریم. البته تعاملاتی با این مجموعه‌ها انجام شده اما نظارت بر آنها در حوزه فعالیت بسیج اصناف نیست. باید دانست که تعداد معدودی از آنها بودند که کارهای زشتی انجام دادند و با آنها هم برخورد شد.

حسن‌پور در پایان تأکید کرد: لازم است از پرستاران و پزشکان زحمت‌کشی که شبانه‌روز برای رفع مشکلات ناشی از شیوع این ویروس در تلاش هستند تقدیر و تشکر کنیم.

انتهای پیام
captcha