قطار اشتغال‌زایی بنیاد برکت به گیلان رسید
کد خبر: 3881572
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

قطار اشتغال‌زایی بنیاد برکت به گیلان رسید

با ایجاد هزار و 860 فرصت شغلی در شهر‌های صومعه‌سرا و تالش، گیلان نیز به استان‌های تحت پوشش طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام پیوست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بنیاد برکت، رضا راضی‌زاده، معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، از راه‌اندازی ۶۲۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در صومعه‌سرا و تالش خبر داد و گفت: افتتاح این تعداد طرح اشتغال‌زایی، ایجاد هزار و 860 شغل را در مناطق محروم و روستایی این شهر‌ها به دنبال داشته است.

راضی‌زاده ادامه داد: طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در ۲۵ روستای صومعه‌سرا و تالش به بهره‌برداری رسیده یا در شرف راه‌اندازی است. از ۶۲۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور مذکور، ۲۶۶ طرح به بهره‌برداری رسیده و ۳۵۴ طرح دیگر نیز در دست اقدام است.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، گیلان از جمله استان‌هایی است که امسال و برای اولین مرتبه تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد قرار گرفته است. همچنین هشت مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در گام اول، ۶۲۰ طرح اشتغال‌زایی را در ۲۵ روستای صومعه‌سرا و تالش ایجاد کرده‌اند یا در دست اجرا دارند.

وی از اختصاص ۵۸۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی این طرح‌ها خبر داد و افزود: پرورش دام سنگین، بلدرچین، مرغ، زنبور عسل و مشاغل فنی و خدماتی بیشترین سهم را از شغل‌های ایجاد شده در صومعه‌سرا و تالش به خود اختصاص می‌دهند. سال ۹۹ نیز علاوه بر ادامه اقدامات در صومعه‌سرا و تالش، شهر رشت و حومه‌اش نیز تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد برکت قرار خواهند گرفت.

راضی‌زاده ادامه داد: با توجه به معضلات اجتماعی و آسیب‌پذیر بودن حومه شهر رشت، برنامه‌های ویژه‌ای برای ایجاد فرصت‌های کسب و کار در این مناطق در دستور کار است. بنیاد برکت با توجه به درخواست متقاضیان، ایجاد فرصت‌های شغلی را در دستور کار قرار می‌دهد و شغلی را به کارآفرینان تحمیل نمی‌کند و طرح‌های اشتغال‌زایی برکت با توجه به پتاسیل‌ها و ظرفیت‌های محلی هر منطقه ایجاد می‌شود.
انتهای پیام
captcha