موقوفه ۱۱۷ ساله در طرقبه رفع تصرف شد
کد خبر: 3881555
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

موقوفه ۱۱۷ ساله در طرقبه رفع تصرف شد

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز اظهار کرد: با پیگیری‌های کارشناسان بخش حقوقی این اداره، موقوفه‌ای میلیاردی با قدمت ۱۱۷ ساله، در شهر طرقبه بعد از ۲۳ سال رفع تصرف شد.

حجت‌الاسلام حبیب صادقی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بیان کرد: با پیگیری‌های مداوم کارشناسان بخش حقوقی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان، موقوفه «کربلایی ملاحسین» واقع در شهر طرقبه، به ارزش بیش از ۸۰  میلیارد ریال بعد از ۲۳ سال رفع تصرف شد.

وی با اشاره به قدمت ۱۱۷ ساله این موقوفه، تصریح کرد: موقوفه کربلایی ملاحسین که شامل دو موقوفه «ملاقاسم و زینب خانم» است، در سال ۱۳۲۴ هجری قمری با نیت روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) در شهر طرقبه وقف شده است.

صادقی تأکید کرد: این موقوفه به مساحت حدود هزار و ۳۹۱ متر مربع به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد ریال شامل باغ ویلایی است که به‌صورت عرصه و اعیان وقف است و از سال ۱۳۹۴ پرونده حقوقی موقوفه با موضوع «تخلیه فوری» شروع شد. مستأجر این موقوفه طی ‌مدت ۲۳ سال، ادعای مالکیت داشته و در این مدت موقوفه را به تصرف خود درآورده است.

وی گفت: با پیگیری‌های مداوم کارشناسان بخش حقوقی اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز و رأی دادگاه در دو مرحله به نفع موقوفه صادر و منجر به حکم تخلیه فوری موقوفه شده است.

اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha