انتشار «پسر نیل» و «شاهپرک‌ها در خیابان» پس از نوروز
کد خبر: 3881311
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

انتشار «پسر نیل» و «شاهپرک‌ها در خیابان» پس از نوروز

«پسر نیل» و «شاهپرک‌ها در خیابان» عنوان دو تله‌تئاتر به کارگردانی ناصر آویژه است که پس از نوروز در قالب سی‌دی و کتاب به بازار عرضه می‌شود.

ناصر آویژه، کارگردان و نویسنده تئاتر، به ایکنا خبر داد: دو تله‌تئاتر «پسر نیل» و «شاهپرک‌ها در خیابان» دو تئاتری هستند که سی‌دی‌های تصویری و کتاب‌هایشان پس از تعطیلات نوروز به بازار عرضه خواهد شد. کارگردانی نمایش پسر نیل را خودم برعهده داشتم و این اثر سال ۹۴ در تالار هنر روی صحنه رفت و اجرای ضبط شده آن هم مربوط به همان زمان است.

وی افزود: گیتی داوودی نمایشنامه پسر نیل را نگاشته است و در آن داستان حضرت موسی(ع) به زبانی کودکانه بیان می‌شود. تئاتر شاهپرک در خیابان نیز نوشته او و به کارگردانی خودم است که کودکان محور اثرند. این نمایش که در سال ۹۷ در تالار هنر ضبط شده در ۶۰ دقیقه به صورت تله‌تئاتر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: نمایش شاهپرک‌ها در خیابان در جشنواره تئاتر رضوی چهار جایزه کسب کرد. این دو تله تئاتر با هزینه شخصی به بازار عرضه خواهد شد. همچنین کتاب این نمایش‌نامه‌ها هم جداگانه در دسترس کودکان قرار خواهد گرفت.

آویژه در پایان درباره آخرین اثرش اظهار کرد: چند روز پیش تئاتر «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» را در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه بردم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. این نمایش در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در میان کودکان است.
انتهای پیام
captcha