مشاركت بالای مردم فارس در انتخابات / نگاه مردم همراهی دولت با مجلس است
کد خبر: 3880856
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶

مشاركت بالای مردم فارس در انتخابات / نگاه مردم همراهی دولت با مجلس است

رئیس ستاد انتخابات فارس با بیان اینكه علی‌رغم عملیات روانی دشمنان، مردم این استان در روز دوم اسفندماه با شركت در انتخابات خوش درخشیدند، گفت: مشارکت در استان فارس نسبتاً بالا بود.

به گزارش ایكنا از فارس، سیداحمد احمدی‌زاده، رئیس ستاد انتخابات فارس امروز، 4 اسفند در جمع خبرنگاران به تشریح روند برگزاری انتخابات در این استان پرداخت و گفت: علی‌رغم تمام مشکلات موجود و عملیات روانی دشمن که از ماه‌ها قبل آغاز شده بود، مردم فارس و ایران اسلامی در روز دوم اسفند با شرکت در انتخابات خوش درخشیدند.

وی با اشاره به وجود ۳ هزار و ٢٢٧ شعبه اخذ رای در فارس، گفت: شهرستان‌های ممسنی و رستم با ۷۶.۹۶ و شیراز و زرقان با ۲۵.۲۴ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین درصد مشارکت در این دور از انتخابات را در استان به خود اختصاص دادند.

احمدی‌زاده  با بیان اینکه مشارکت در استان فارس نسبتاً بالا بود، افزود: با تعداد داوطلبانی که انتقال حوزه انتخابیه داشتند، مجموعاً ۹۳۴ نفر ثبت نام نهایی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داشتیم.

رئیس ستاد انتخابات فارس ادامه داد: در این دور از انتخابات، ٣٦٦ نفر تایید نهایی و ۴۷۷ نفر رد صلاحیت شدند که با مجموع انصرافی‌ها، در نهایت انتخابات در فارس با ۲۴۱ کاندیدا برگزار شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ هزار نفر برگزاری انتخابات در فارس را بر عهده داشتند، گفت: نگاه و جهت‌گیری ما امنیت انتخابات و مدنظر قرار دادن قانون و بی‌طرفی در امر انتخابات بود.

احمدی‌زاده ضمن تبریک به ۱۸ نماینده منتخب فارس در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد که با همدلی، گام‌های موثری برای توسعه استان برداشته شود.

رئیس ستاد انتخابات فارس همچنین با بیان اینکه قانون‌گذاری، نظارت و رسیدگی به حوزه‌های انتخابیه سه کارکرد مشخص نمایندگان است، تاکید کرد: نگاه مردم برای برون رفت از مشکلات، همراهی مجلس با دولت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و پیشتازی آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه فارس و امام جمعه شیراز در استان هم اشاره كد و گفت: تا پایان امروز چهارم اسفند نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

احمدی‌زاده ادامه داد: سه میلیون و۶۷۴ هزار و ۷۹۷ نفر واجد شرایط رای در استان فارس بودند که یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۷۶ رای به عنوان آرای ماخوذه ثبت شد.

رئیس ستاد انتخابات فارس با اشاره به وضعیت تحصیلی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس گفت: از مجموع ۲۴۱ داوطلب نهایی ۹ نفر دارای مدرک حوزوی، ۴۷ نفر دکترا، ۱۶۹ نفر فوق لیسانس و ۱۶ نفر دارای مدرک لیسانس بودند.

وی افزود: از تعداد کل داوطلبان ۷۴ نفر کارمند، ۳۷ نفر فرهنگی، ۲۵ نفر استاد دانشگاه، ۳۰ نفر بازنشسته، ۸ نفر نماینده مجلس، ۱۶ نفر وکیل و قاضی، ۴ نفر نظامی، ۱۴ نفر دارای شغل آزاد، ۶ نفر بیکار و مابقی سایر مشاغل بودند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان، فسا، کازرون و نی‌ریز به ترتیب با ۳، ۲، ۲ و ۲ داوطلب زن بیشترین تعداد تایید شدگان زن در استان فارس داشتند.۳۱ نفر بانو در صحنه رقابت نهایی در سطح استان باقی مانده بودند.

احمدی‌زاده به آرای باطله انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان هم اشاره کرد و گفت: از مجموع آرای اخذ شده، ۲ هزار و ۱۳۳ رای باطله غیرماخوذه و ۱۰۳ هزار و ۹۴۳ رای باطله ماخوذه محاسبه شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به فرصت ۴۸ ساعته برای اعتراض کاندیداها به نتایج آرا و مهلت هفت روزه بررسی اعتراضات آن‌ها، گفت: در این دور از انتخابات شاهد کمترین تخلفات بودیم البته در یکی از شهرستان‌ها ٧ نفر دستگیر شدند و پرونده آن‌ها در دست بررسی قرار دارد.

انتهای پیام
captcha