تعطیلی مراکز و فعالیت‌های قرآنی لرستان / احتمال لغو آیین اعتکاف
کد خبر: 3880808
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
در پی احتمال شیوع کرونا اعلام شد؛

تعطیلی مراکز و فعالیت‌های قرآنی لرستان / احتمال لغو آیین اعتکاف

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان از تعطیلی فعالیت‌های قرآنی مؤسسات و جلسات خانگی شهری و روستایی که محل تجمع شهروندان است به‌دلیل احتمال شیوع وقوع کرونا، خبر داد.

تعطیلی مراکز و فعالیت‌های قرآنی لرستانحجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از گسترش احتمالی ویروس موسوم به کرونا، گفت: با توجه به ضرورت حفظ سلامت مردم، فعالیت مراکز و جلسات خانگی قرآن در لرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی در خصوص ثبت‌نام و برنامه‌ریزی دستگاه‌های فرهنگی برای برگزاری مراسم اعتکاف در سطح استان، گفت: باتوجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری کرونا، احتمال لغو برگزاری آیین اعتکاف وجود دارد.

تعطیلی مراکز آموزشی و تحصیلی لرستان

رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از تعطیلی تمام مراکز آموزشی و تحصیلی لرستان خبر داد و گفت: با تصمیم استاندار و رئیس شورای تأمین لرستان، تمامی مدارس روستایی و شهری لرستان تا پایان هفته تعطیل است.

وی افزود: پیش‌تر وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود که تعطیلی مدارس با تصمیم شورای تأمین استان‌ها امکان‌پذیر است این در حالی‌است که مراکز آموزش عالی استان نیز از چهارم تا هفتم تعطیل هستند.

تعطیلی مراکز حرفه‌آموزی و مهد کودک‌های استان

مدیرکل بهزیستی لرستان از تعطیلی تمامی مهد کودک‌ها و مراکز روزانه آموزشی ـ توانبخشی بهزیستی لرستان تا پایان هفته جاری خبر داد.

وی با اشاره به ضرورت پیشگیری و همچنین با توجه به اخطارهای هواشناسی و پیش‌بینی وقوع سیل در استان و تعطیلی مدارس از سوی استاندار و رئیس شورای تأمین لرستان تأکید کرد: تمامی مهدهای کودک و مراکز روزانه آموزشی ـ توانبخشی استان به مدت پنج روز تعطیل هستند.

یاری بیان کرد: با توجه به دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان بهزیستی کشور از پذیرش موارد جدید در مراکز خودداری شده و مراقبت‌های عمومی به شکل جدی‌تری دنبال شود.

تعطیلی اماکن ورزشی لرستان

بر اساس اعلام  وزارت ورزش و جوانان تمامی مسابقات ورزشی در سطح کشور و استان لرستان به‌علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به مدت ۱۰ روز لغو شد .

به همین منظور و در راستای پیشگیری و مراقبت در برابر بیماری کرونا، اماکن و سالن‌های ورزشی استان لرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.همچنین برگزاری هرگونه مسابقه ورزشی در لرستان ممنوع است.

انتهای پیام
captcha