بی‌بهره بودن مؤسسه حکمت‌القرآن خرم‎آباد از معافیت مالی
کد خبر: 3880790
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

بی‌بهره بودن مؤسسه حکمت‌القرآن خرم‎آباد از معافیت مالی

مدیر عامل مؤسسه قرآنی حکمت‌القرآن خرم‎آباد با تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی مؤسسات قرآنی، گفت: با وجود قانون معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی ولی باز هم با بهانه این‌که شما واحد آموزشی هستید از ما مالیات می‎گیرند.

بی‌بهره بودن مؤسسه قرآنی حکمت‌القرآن خرم‎آباد از معافیت مالیفرزانه بیرانوند، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حکمت‌القرآن خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه‌ با فعالیت‌های مؤسسه قرآنی حکمت‌القرآن، گفت: در این مؤسسه کلاس‌های حفظ، روخوانی و روان‎خوانی و تفسیر و مفاهیم قرآن ‎کریم هر روزه برای بزرگ‎سالان، کودکان و نونهالان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اخذ مجوز پیش‎دبستانی قرآنی توسط این مؤسسه قرآنی از اداره‎کل آموزش و پرورش لرستان، ادامه داد: در حال حاضر 50 دانش‎آموز پیش‎دبستانی و 25 بزرگ‎سال و 10 دانش‌آموز در مؤسسه در کلاس‌های ما شرکت می‎کنند.

بیرانوند با اشاره به فعالیت 10 نفر در این مؤسسه قرآنی در رده‎های مربی قرآنی، روابط عمومی و کادر اجرایی مؤسسه، بیان کرد: تاکنون هفت نفر از مربیان مؤسسه از طریق بیمه فعالان قرآنی بیمه شده‎اند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حکمت‌القرآن خرم‎آباد افزود: ازجمله مشکلات مؤسسات قرآنی می‎توان به نداشتن مکان ثابت و ملکی و پرداخت اجاره‌بها بالا در عین جابجایی هرساله و پرداخت مالیات اشاره کرد، این در حالی‌است که طبق قانون مؤسسات قرآنی از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی ادامه داد: ما هرساله اظهارنامه مالیاتی را پُرکرده و تحویل می‌دهیم ولی با وجود قانون معافیت از مالیات دوباره از ما مالیات می‎گیرند و هربار می‎گویند شما واحد آموزشی هستید و باید دفتر روزنامه داشته باشید.

بیرانوند اظهار کرد: بیشتر درآمد مؤسسه ما از طریق کلاس‎های پیش‎دبستانی است و دیگر کسی بابت کلاس‎های قرآنی هزینه نمی‎کند که باید آسیب‎شناسی شود.

انتهای پیام
captcha